برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

۳ شرط ترخیص کالاهای گروه ۲۷ از گمرک

به گزارش روز پنجشنبه گمرک، «مهرداد جمال ارونقی» افزود: با توجه به مراجعه صاحبان کالاهای گروه ۲۷ به دفاتر ستادی گمرک و متعاقب مکاتبه‌ها و پیگیری‌های انجام شده از مراجع ذی‌ربط و ذی‌صلاح مربوطه از جمله وزارت صنعت و بانک مرکزی، با ترخیص کالاهای موجود در گمرکات که از اولویت تخصیص ارز بانک مرکزی خارج شده اند با شرایطی موافقت شده است.

وی، شروط اصلی انجام تشریفات گمرکی و ترخیص کالاهای اشاره شده را منوط به بررسی و تأیید اصالت بارنامه و قبض انبار مربوطه، مطابقت با مفاد یکی از بندهای مرتبط با ماد ۱۱ آیین نام اجرایی قانون مقررات صادرات و واردات و تأیید منشأ ارز مربوطه توسط بانک مرکزی برشمرد.

معاون فنی گمرک، از صاحبان کالا خواست در این زمینه از مراجعه یا مکاتبه با گمرک ایران خودداری و در صورت حائز شرایط بودن کالاهای موجود در گمرکات با هر سه شرط اعلامی، برای انجام تشریفات گمرکی به گمرکات اجرایی مربوطه مراجعه کنند.

وی ادامه‌داد: کالاهایی که سود بازرگانی آنها به موجب جدول تعرفه یا تصویب‌نامه‌های خاصی از طرف دولت در جهت افزایش تغییر می‌کند، کالاهایی که ممنوع اعلام می‌شود و همچنین کالاهایی که شرط ورود آنها در جهت محدودیت تغییر می‌کند، در صورت انطباق با یکی از شرایط مندرج در ماد ۱۱ قانون مقررات صادرات و واردات و با رعایت مقررات قبل از ممنوعیت توسط دولت یا تغییر شرط ورود و یا افزایش سود بازرگانی قابل ترخیص خواهد بود.

ارونقی اضافه‌کرد: در مورد کالاهای قرار گرفته در گروه ۲۷، علاوه بر شرط اخیر رعایت سایر شروط اعلامی نیز الزامی است.

  کاهش دلالی تنها راهکار مناسب‌سازی قیمت میوه است

وی خاطرنشان‌کرد: چگونگی بررسی و احراز این شروط به همه گمرکات کشور ابلاغ می‌شود تا برابر دستورالعمل مربوطه نسبت به موارد اقدام کنند.

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)