برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

جدال عشق و نفرت از «ووهان» تا تهران

به گزارش ایرنا با افزایش بیماری ناشی از شیوع ویروس کرونا در چین برخی از کشورها به فکر خارج کردن شهروندان خود از شهر ووهان کانون شیوع ویروس کرونا برامدند جمهوری اسلامی ایران از جمله نخستین کشورهایی بود که با رایزنی گسترده توانست شهوندانش را از این شهر خارج کند.

ایرانیان مقیم ووهان که بیشتر آنها دانشجو هستند از بدو ورود به تهران در یکی از هتل های اطراف تهران و زیر نظر وزارت بهداشت ساکن شدند، «سینا صفا رودی»  از جمله این دانشجویان است او در گفت و گو با ایرنا ضمن اظهار رضایت از خدمات ارایه شده توسط تیم های مقیم وزارت بهداشت از سفارت ایران در چین و مسئولانی که برای بازگشت آنها به ایران تلاش کردند هم قدردانی کرد.

او ضمن اظهار رضایت از خدمات ارایه شده، در مورد نحوه رسیدگی به آنها گفت دانشجویان روزی دو بار از سوی کادر پزشکی مستقر در هتل از نظر درجه حرارت و تب و همچنین ضربان قلب کنترل می شوند.

صفاوردی تصریح کرد در روز ششم قرنطینه هم از تمام دانشجویان آزمایش بزاق برای تست کرونا گرفتند که مشخص شد خوشبختانه هیچکدام از دانشجویان به این ویروس آلوده نشده اند روز اخر قرنطینه هم قرار است یک تست دیگر بگیرند و برای ما تاییدیه سلامت صادر کنند.

این دانشجوی ایرانی افزود: از نظر بهداشت محیط هم، روزی دو تا سه بار کل اتاق ها و سالن ها ضد عفونی می شود همه خدمات هم نه از طریق خدمه هتل بلکه از طریق کادر اورژانس انجام می شود.

وی تصریح کرد: شهر ووهان همزمان با عید چینی ها قرنطینه شد به طوری که هیچ سوپر مارکت یا مغازه ای که بتوانیم خرید کنیم وجود نداشت اما سفارت ایران در چین توانست با تهیه بسته های مواد غذایی و توزیع آنها در میان دانشجویان، کمک بسیار زیادی به ما بکند.

  مرکز نوآوری دانشگاه صنعتی بیرجند افتتاح شد

صفاوردی با اشاره به اینکه سفارت ایران در چین اولین سفارتخانه ای بود که توانست میان شهروندانش بسته های مواد غذایی توزیع کند ضمن قدردانی از خدمات سفارت به ویژه تلاش های سفیر ایران در چین، از رایزنان علمی و مطبوعاتی سفارت تشکر کرد که در تمام ایام با انها در ارتباط بوده اند.

این دانشجویی ایرانی مقیم ووهان در مورد نحوه بازگشت دانشجویان ایرانی به تهران هم گفت دانشجویان ایرانی ۵۶ تن از جمله ۶ خانواده هستند که با هزینه دولت و به صورت رایگان به تهران بازگشته اند.

او گفت: وزارت بهداشت حتی برای دانشجویانی که قصد دارند فردا بعد از اتمام دوران قرنطینه به شهرستان ها برگردند بلیط هواپیما تهیه کرده است.

ویروس کرونا اواخر دسامبر گذشته (آذر/دی) در بازار غذاهای دریایی شهر ووهان واقع در استان هوبی چین که به طور غیرقانونی حیوانات وحشی می‌فروشند، آغاز شد. این ویروس اکنون علاوه بر ۳۰ استان و منطقه در چین به ۳۰ کشور دیگر از جمله آمریکا، استرالیا، تایلند، کره جنوبی، ژاپن، کانادا، مصر و فرانسه هم سرایت کرده است.  

بر اساس آخرین آمار تاکنون بیش از ۷۰ هزار نفر در چین به این ویروس مبتلا شده اند و ۱۷۷۲ نفر نیز بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده اند که چهار نفر از فوتی ها خارج از چین و در کشورهای هنگ کنگ،  فیلیپین، فرانسه و ژاپن بوده اند.

بر اساس اعلام مسئولان وزارت بهداشت تا کنون هیچ موردی از شیوع بیماری ناشی از ویروس کرونا در ایران مشاهده نشده و دوربین‌های حرارتی مستقر در مبادی ورودی کشور به طور مستمر مسافران را چک می کنند.

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)