برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

مشکل واردات کالا با دفترچه پیله وری حل شد

به گزارش ایرنا، خالد جعفری روز پنجشنبه در جریان بازدید هیات دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام از بازارچه سیرانبند بانه اظهار داشت: واردکنندگان کالا می‌توانند با ثبت کالا محصولات خود را با ثبت در سامانه آماری وارد کنند.

وی با اشاره به ۲ مرحله آزمایشی واردات کالا با دفترچه مرزنشینان افزود: کالا به صورت ترانزیت از بازارچه سیرانبند وارد می‌شود که این موضوع به وارد کنندگان نیز اعلام شده است.

جعفری اضافه کرد: باید برای ثبت آماری کالا به صورت هفتگی گزارش ارائه شود و ساز و کار لازم واردات برای برخورداری مرزنشینان از معافیت سود بازرگانی فراهم شده است.

وی یادآور شد: هر مرزنشین تا هفت میلیون ریال و هر خانوار تا ۲۷ میلیون ریال از معافیت سود بازرگانی برخوردار می‌شود البته کالاهای وارداتی باید جزو ۱۰۰ قلم کالای مشخص شده باشد.

جعفری در بخش دیگری با اشاره به اهمیت رسمی شدن بازارچه سیرانبند برای تردد مسافر گفت: رسمی شدن بازارچه برای تردد مسافر همچنان از سوی وزات امور خارجه ایران با رایزنی طرف عراقی پیگیری می‌شود.

وی تاکید کرد: با رسمی شدن بازارچه سیرانبند بخشی از فعالیت‌های مرز باشماق به این بازارچه هدایت می‌شود و فعالیت تجاری استان‌های قزوین، آذربایجان غربی و شرقی در اینجا انجام می‌شود.

شهرستان مرزی بانه با ۱۵۸ هزار نفر جمعیت در ۲۷۰ کیلومتری غرب سنندج مرکز استان واقع شده است.

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)

  جزئیات صادرات اقلام تجهیزات پزشکی اعلام شد