برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

گذر گردشگری آب و آتش؛ جاذبه‌ای برای گردشگران داخلی و خارجی

به گزارش گروه فرهنگی ایرنا از روابط عمومی مجموعه اراضی عباس آباد،  ابراهیم پورفرج در آئین افتتاح منطقه فرهنگی و گردشگری عباس‌آباد گفت: این اراضی ظرفیت بالا برای جذب گردشگر دارد و وجود چنین مناطق گردشگری علاوه بر اینکه می‌تواند محیطی برای گردشگری شهروندان تهرانی و گردشگران ایرانی باشد می‌تواند منطقه جذاب برای توریست‌ها نیز بوده و کاری کند تا این گردشگران تهران را تنها محلی برای گذر ندانسته و چند روزی را در پایتخت بمانند. پل طبیعت از جمله جاذبه‌هایی است که گردشگر خارجی کنجکاو خواهد بود تا آن را از نزدیک ببیند.

حسن خلیل‌آبادی، رییس کمیته گردشگری شورای اسلامی شهر تهران در این مراسم با اشاره به توسعه گردشگری شهری گفت: با تمام سختی‌ها و موانعی که سر راه حوزه گردشگری وجود دارد باید روی پای خود بایستیم و گردشگری در کشور خصوصا در کلان شهر تهران باید حرف اول را بزند چراکه این کشور سرشار از تاریخ، فرهنگ و تمدن است و ظرفیت آن را دارد که تمام حوزه‌های گردشگری را در آن فعال کرده و توسعه دهیم.
در ادامه احمد مسجدجامعی، عضو شورای اسلامی شهر تهران نیز تهران را حائز ظرفیت‌های بسیار برای تبدیل شدن به مقصد گردشگری دانست و اظهار داشت: اراضی عباس‌آباد و سایر مراکز تفریحی و گردشگری تهران به همراه موزه‌ها و… می‌تواند مقصدی ایده‌آل برای گردشگران داخلی و خارجی باشد و مجموعه مدیریت شهری در کنار سایر نهادهای مرتبط باید در این زمینه احتمام جدی داشته باشند.
در این مراسم سیدمحمدحسین حجازی، مدیرعامل شرکت نوسازی عباس‌آباد ضمن خیرمقدم به حاضران، افتتاح گذر گردشگری آب و آتش را یکی از قطعات پازل گردشگری شهری در کلان شهر تهران دانست که می‌تواند به توسعه گردشگری با محوریت صنایع دستی و سوغات کمک کند.

وی افزود: وجود بخش‌های مختلف فرهنگی، تفریحی، گردشگری، علمی و… در مجموعه اراضی عباس‌آباد توانسته است تا حد بسیاری، ضعف فقدان فضاهای عمومی برای خانواده‌ها در تهران را پوشش دهد.
گذر آب و آتش به وسعت ۳۶۰۰ متر و ۴۰ غرفه بوده و به منظور ارائه خدمات در حوزه صنایع دستی و صنایع خلاق طراحی و از ۱۲ مهرماه پس از افتتاح آماده خدمت‌رسانی به مردم شده است.

  رشد ۲۴ درصدی ارزش صادرات غیر نفتی ایران در شهریورماه

گذر گردشگری آب و آتش دیشب (۱۲ مهرماه) در هفته تهران و با حضور اعضای شورای شهر، رییس جامعه تورگردانان ایران، رییس جامعه هتلداران کشور، مدیرعامل شرکت نوسازی عباس‌آباد و فعالان حوزه گردشگری افتتاح شد. 

به گزارش ایرنا، روستای عباس آباد که این روزها به نام اراضی عباس آباد می‌شناسیم سرگذشت پرفراز و نشیبی را در یک قرن اخیر از سر گذرانده است. در دوره ای قرار بود شهرک دیپلماتیک شود، در زمانی در ابلاغیه‌ای  به شهرداری تهران توصیه شد مجموع اراضی برای طرح‌های بلندمدت فرهنگی، سیاسی و فضای سبز  استفاده شود. بعدها طرح دیگری داده شد که در این منطقه مراکز اداری مستقر شوند. سرانجام، سال ۱۳۷۱  کل اراضی را به رییس جمهور وقت واگذار شدو آیت الله هاشمی رفسنجانی نیز کل اراضی را به ادارات و مجموعه‌های دولتی واگذار کرد. تا اینکه در سال ۱۳۷۲ مقام معظم رهبری طی نامه‌ای دستور دادند کل اراضی در مقیاس ملی و منطقه‌ای به کاربری فرهنگی تبدیل شود و این مجموعه، فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی در پایتخت را به تصویر بکشد.

این روزها شاهد مجموعه‌های فرهنگی و تفریحی متنوعی هستیم؛ از جمله موزه نادر ابراهیمی، بوستان طالقانی، پل طبیعت، بوستان آب و آتش، باغ کتاب، باغ موزه دفاع مقدس و باغ هنر، میدان مشاهیر، آسمان نما یا گنبد مینا، باغ غذا و … این محدوده سرسبز که از آن به عنوان نگین سبز پایتخت هم یاد می‌شود. تقریبا می تواند پاسخگوی هر سلیقه ای باشد.

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)