برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

استارتاپ‌ها به جهت‌گیری اسناد نظام آموزشی توجه کنند

علیرضا کمره ای روز دوشنبه در رویداد مجازی جذب سرمایه در حوزه آموزش از سلسله رویدادهای دوشنبه های استارتاپی صندوق نوآوری و شکوفایی  افزود: استارتاپ های آموزشی درصورت فعال شدن می توانند، تحولات چشمگیری در آموزش کشور فراهم کنند. به آنها به عنوان یک فرصت در سیستم آموزشی نگریسته می شود که می توانند خلاءهای حوزه آموزشی را در حوزه آموزش و یادگیری برطرف کنند.

وی خاطر نشان کرد: استارتاپ‌های حوزه آموزش باید به جهت‌گیری اسناد نظام آموزشی کشور توجه کنند و دستاوردهای خود را با آن وفق دهند، چرا که نظام آموزش و پرورش، یک نظام حاکمیتی است و باید بخشی از فعالیت استارتاپ ها در این حوزه با حاکمیت نظام آموزشی و برنامه های این بخش تدوین شود.

کمره ای با اشاره به اینکه استارتاپ ها باید به این امر توجه کنند، ادامه داد: چرا که در غیر این صورت تولیدات آنها توسط نظام آموزشی جذب نخواهد شد.

وی یادآور شد: آموزش وپرورش می تواند در انعکاس نیازهای خود به استارتاپ ها کمک کند و فعالیت استارتاپ ها را در این حوزه جهت دهد.

معاون آموزش دوره متوسطه وزارت آموزش و پرورش افزود: توجه به ملاحظات تربیتی در کنار آموزش، توسعه پلتفرم مدیریت یادگیری، تسهیل‌کنندگی ارتباط معلم و دانش‌آموز، سیستم‌های فعال کننده یادگیرنده، یادگیری با بازی و در نهایت چگونگی یادگیری و یادگیری مهارت، از جمله مواردی است که در آموزش و پرورش به آن نیاز داریم.

وی گفت: درحال حاضر در کشور، استارتاپ های خوبی وجود دارد و در حال انجام است، اما در زمینه پلت فرم تعاملی یادگیری ضعیف هستیم و باید استارتاپ ها در این زمینه فعال شوند. شیوع ویروس کرونا نشان داد سیستم هایی که ارتباط معلم و دانش آموز را تسهیل می کند، بسیار لازم است.

  پذیرش تور گردشگری در خراسان جنوبی ممنوع شد

وی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش می تواند به ترویج و توسعه استارتاپ ها کمک کند، گفت: تجربه ما در ۷ ماه گذشته نشان داد بیش از گذشته نیازمند فعالیت بخش خصوصی در حوزه آموزش هستیم.

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)