برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

استراتژی ایمنی جمعی برای جوانان اجرا شود

به گزارش روزنامه گاردین، این پیشنهاد که توسط سه محقق تهیه و به امضای بسیاری از محققان رسیده است، اجازه می دهد ویروس کرونا در گروه های کم خطر به امید دستیابی به «مصونیت گله ای» – یعنی زمانی که تعداد کافی از مردم در برابر این ویروس مقاوم شوند- گسترش یابد تا همه گیری را فرو نشاند.

این طرح که «بیانیه بزرگ بارینگتون»  توصیف شده است، آخرین دور یک بحث داغ میان محققانی است که به طور کامل رویکردهای متفاوت این بحران را پشتیبانی می کنند. یک منتقد گفت که این طرح به معنی کشتار افراد مریض و معلول است.

نویسندگان این طرح که از دانشگاه های آکسفورد، استندفورد و هاروارد هستند، استدلال می کنند که قرنطینه ها و محدودیت های اعمال شده در زمینه کووید۱۹، اثرات مخربی بر سلامت عموم و ایجاد اختلال در مراقبت های معمول دارد و به سلامت روان افراد آسیب می زند و مردم فقیر بیشترین بار این محدودیت ها را متحمل می شوند.  

در حالی که  بسیاری از دولت ها در تلاش هستند تا ویروس کرونا را تا زمان کشف روش های درمانی جدید و واکسن سرکوب کنند، این محققان در این طرح نوشتند که از افراد مسن و دیگر افراد در معرض خطر باید محافظت کرد اما به افرادی که با کمترین خطر ابتلا روبرو هستند باید «بلافاصله اجازه یابند زندگی خود را به صورت عادی از سر بگیرند».

این در حالی است که یک محقق منتقد از دانشگاه ییل در پاسخ به این اعلامیه در توییتی نوشت: با توجه به اینکه تقریباً نیمی از مردم در معرض خطر ابتلا به کووید-۱۹ هستند، استراتژی های ایمنی گله ای به معنای نابودی گله ای بیماران و معلولان است.

  آمارگیری کلنی‌های زنبور عسل در مازندران انجام نمی‌شود

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)