برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

هم‌افزایی صنعت و دانشگاه برای توسعه نانوداروی ضدسرطان

به گزارش روز دوشنبه ستاد ویژه توسعه فناوری نانو، شرکت کوالیگن تراپیکس (Qualigen Therapeutics) توافق‌نامه تحقیقاتی با دانشگاه لوئیزویل برای کار روی داروی ضدسرطان ALAN امضاء کرد.

این شرکت به تازگی اعلام کرد که برای پیشبرد برنامه توسعه گزینه احتمالی داروی ضدسرطان ALAN (Aptamer-Linked Anti-Nucleolin) اقدام به امضاء این قرارداد کرده است.

فعالیت‌هایی که در قالب این توافق‌نامه تحقیقاتی انجام می‌شود شامل مطالعه‌های حیوانی برای ارزیابی اثر ضدتوموری و ایمنی ترکیبات مختلف ALAN است که برای درمان بیماری لوسمی میلوئید حاد کودکان و بزرگسالان طراحی شده‌است.

براساس این توافق‌نامه تحقیقاتی حمایت شده، مطالعه‌های پیش‌بالینی روی بیماری لوسمی میلوئید حاد و همچنین علائم دیگر از جمله گلیوبلاستوما انجام می‌شود، بیماری که نوعی سرطان بدخیم مغز بوده و درمان آن بسیار دشوار است چرا که بیشتر داروها نمی‌توانند از غشاء خونی مغز عبور کنند. این روش درمانی برای بیماری سرطان ریه با سلول‌های کوچک نیز طراحی شده‌است.

علاوه‌بر این، کوالیگن و دانشگاه لوئیزویل بررسی می‌کنند که چگونه ALAN می‌تواند از متاستاز سلول‌های سرطانی به‌عنوان یک درمان کمکی بالقوه، جلوگیری کند. عود سرطان پس از درمان اولیه، تقریبا عامل ۹۰ درصد از مرگ و میر ناشی از سرطان است.

پائولابتس از محققان این پروژه می‌گوید: «توافق‌نامه گسترده ما با دانشگاه لوئیزویل، داده‌های اضافی را در اختیار کوالیگن قرار داد تا با کمک آن بتوانیم به پیشبرد اهداف خود برای توسعه این روش درمانی کمک کنیم. ما قصد داریم در آینده نزدیک روی کاربردهای دیگر این دارو برای درمان بیماری‌هایی نظیر سرطان خون و مغز در کودکان کار کنیم، بیماری که بسیار کشنده است.»

  تکلیف ۱۱ هزار کانتینر و ۱۰۵ هزار تن کالای فله‌ای در بندر شهیدرجایی مشخص شد

ALAN ترکیبی از AS۱۴۱۱ و نانوذرات طلای دارای پوششی از جنس DNA است که قدرت آن به‌طور چشمگیری افزایش یافته است. این کاندیدای داروی سرطان، این امکان را دارد که سلول‌های تومور انواع مختلف سرطان را با حداقل عوارض جانبی هدف قرار داده و از بین ببرد.

این شرکت درصدد است آزمایش‌های فاز اول کارآزمایی بالینی خود را در سال ۲۰۲۱ برای بیماری AML آغاز کند.

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)