برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

مدیریت تولید، بهداشت و بازار موجب امنیت غذایی می شود

به گزارش روز چهارشنبه وزارت جهاد کشاورزی، « علیرضا رفیعی‌پور » در وبینار روز جهانی غذا افزود: یکی از مسائل کلیدی در امنیت غذایی شامل توسعه کشاورزی پایدار، تولید غذا با حفظ محیط زیست، پیشگیری بهتر از درمان، پیشگیری از مهاجرت از طریق توسعه مناطق روستایی، مبارزه با فقر، گرسنگی و سوء تغذیه و بهبود مواد غذایی از مزرعه تا سفره می‌شود.

مدیرکل دفتر محیط زیست و غذا وزارت جهاد کشاورزی خاطرنشان کرد: امروز در کشور بیش از ۱۲۰ میلیون تن محصول کشاورزی تولید شده که یک موفقیت مدیریتی برای وزارت جهاد کشاورزی محسوب می‌شود، اما باز هم نیاز به تنظیم الگوی کشت داریم.

وی افزود: تامین و تضمین کیفیت سلامت و بهداشتی بودن محصولات کشاورزی، گیاهی و دامی با نگاه بهداشت محور و سلامت‌گرا در وزارت جهاد کشاورزی شروع و زنجیره مزرعه تا سفره با حضور کارشناسان و استفاده از تکنولوژی‌های روز دنیا مانند هوش مصنوعی آغاز شده است.

رفیعی‌پور اضافه کرد: مدیریت بازار باید به کمک مدیریت تولید بیاید تا در اقتصاد کشاورزی ضمن موفقیت، بسوی عملکرد پایدار برای آینده کشور گام برداریم.

وی خاطرنشان کرد: امروز در حوزه دامی، شناسایی محصولات دامی با کد IR و گریدهای A وA پلاس را دریافت کردیم.

به گزارش ایرنا، ۱۶ اکتبر (۲۵ مهرماه) در تقویم‌های بین‌المللی به‌عنوان روز جهانی غذا شناخته می‌شود و دفتر محیط‌زیست و سلامت غذای وزارت جهاد کشاورزی با شعار «محصولات گواهی‌شده ضامن سلامت و ایمنی غذایی» به استقبال این روز رفته است. بررسی روند تولید و توسعه محصولات گواهی‌شده موضوع مورد بررسی این  وبینار بود.

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)

  دانلود ریمیکس گرشا رضایی دلم هوس کرده