برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

انجام بیش از ۱۰۰ هزار بازرسی از انبارها و مراکز نگهداری کالا

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا به نقل از سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، «عباس تابش» با بیان اینکه قرار است بازرسی از عمده فروشان و انبارها  جدی‌تر شود، افزود: این سازمان شیوه‌نامه بازرسی از انبارها و مراکز نگهداری کالا را  به سازمان‌های صمت استان‌ها ابلاغ کرده است.

وی اظهار داشت: پس از  ابلاغ این شیوه‌نامه، تاکنون جمعاً بالغ بر ۱۰۰ هزار و ۶۹۸ بازرسی از انبارها و مراکز نگهداری کالا در سطح کشور انجام شده و بیش از ۲ هزار و ۱۲۳ پرونده تخلف با ارزش ریالی بالغ بر ۵ هزار و ۵۶۳ میلیارد و ۷۱۱ میلیون ریال به سازمان تعزیرات ارسال شده است.  

تابش خاطرنشان کرد: بازرسی‌ها از مراکز نگهداری کالا شامل انبارها، سردخانه‌ها و مراکز نگهداری کالا برای بررسی وضعیت و حصول اطمینان از رعایت الزامات و ضوابط ابلاغی مشتمل بر ثبت انبار/سردخانه در سامانه جامع انبارها و مراکز نگهداری کالا به نشانی اینترنتی NWMS.IR و اهتمام لازم انبارداران به ثبت رسید و حواله کالا به/از انبار در قالب سامانه مزبور و برخورد با تخلفات احرازی با جدیت  همچنان ادامه دارد.

بهره برداری از سامانه جامع انبارها توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت و با نظارت ستاد مرکزی مبارزه قاچاق کالا و ارز در خرداد ۱۳۹۵ به منظور شناسنامه‌دار کردن کلیه مبادی و مقاصد حمل و محل‌های نگهداری کالا و همچنین ثبت اطلاعات ورود (قبوض انبار) و خروج (حواله انبار) آنها آغاز شد. درحال حاضر حدود ۷۴۰ هزار واحد توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت، شناسایی و در سامانه جامع انبارها ثبت شده است. همچنین حدود ۱۵ هزار مرکز نگهداری کالا اقدام به ثبت رسید و حواله در این سامانه می‌نمایند.

  ضرورت جلوگیری از صید غیرمجاز ترال در آب‌های جنوب کشور

به استناد ضوابط اختصاصی کالای اساسی (موضوع ماده (۲) دستورالعمل تبصره (۴) ماده (۱۸) قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز) گوشت قرمز، برنج، حبوبات، چای، تخم مرغ خوراکی، کره، روغن، شکر، لاستیک، کاغذ چاپ و تحریر و روزنامه، خمیر کاغذ، دانه‌های روغنی، جو، ذرت، کنجاله سویا، خوراک آماده دام، ماکیان و آبزیان، دارو و واکسن دامی، مکمل و افزودنی‌های خوراک دام، سموم دفع آفات نباتی (آفتکش‌ها) و کود شیمیایی مشمول ثبت اطلاعات مکان نگهداری و ورود و خروج در سامانه جامع انبارها بوده و  بسته به اینکه واحد مورد بازرسی دارای اقلام مشمول تبصره ۴ ماده ۱۸ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز بوده یا خیر و اینکه کالاهای مشمول در سامانه جامع انبارها ثبت شده است یا خیر، بر اساس ضوابط این شیوه‌نامه توسط بازرسان سازمان‌های صمت استان‌ها برخورد لازم انجام می‌شود.

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)