برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

نتیجه نهایی آزمون کارشناسی ارشد دولتی و آزاد اعلام شد

به گزارش خبرنگار دانشگاه و آموزش ایرنا، سازمان سنجش آموزش کشور، سامانه جامع آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۹۹ شامل اعلام نتایج نهایی رشته محل های تابعه وزارت علوم و دانشگاه آزاد اسلامی به همراه کارنامه نهایی رشته محل های تابعه وزارت علوم را منتشر کرد.

فاطمه زرین آمیزی، سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور درباره تعداد پذیرفته شدگان به ایرنا گفت: در آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۹ تعداد ۱۴۶ هزار و ۵۲۲ نفر پذیرفته شدند که از این تعداد، ۸۰ هزار و ۲۵۰ نفر مرد و ۶۶ هزار و ۲۷۲ نفر زن هستند.

وی افزود: از این تعداد ۹ هزار و ۴۹۷ نفر در پردیس خودگردان، هزار و ۹۴۱ نفر در دانشگاه پیام نور، ۹ هزار و ۹۲۴ نفر در دوره های مجازی، ۴۸ هزار و ۸۶۹ نفر در دانشگاه پیام نور، سه هزار و ۵۰۴ نفر در دانشگاه های روزانه، ۴۹ هزار و ۵۵۱ نفر در دوره های مجازی دانشگاه های غیردولتی، ۹ هزار و ۴۰۷ نفر در دوره های مجازی و ۱۳ هزار و ۸۰۵ نفر در نوبت دوم پذیرفته شدند.
به گفته سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور، مجموع پذیرفته شدگان دانشگاه آزاد اسلامی هم ۱۰۴ هزار و ۴۰۲ نفر است که ۴۳ هزار و ۵۹۹ نفر از آنها، قبولی مشترک با سازمان سنجش دارند.

زمان ثبت نام پذیرفته شدگان
بر اساس اعلام شامگاه دوشنبه سازمان سنجش آموزش کشور، متقاضیانی که هم در ردیف پذیرفته‌شدگان یکی از دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی و هم در ردیف پذیرفته‌شدگان دانشگاه آزاد اسلامی قرار می‌گیرند توجه داشته باشند که منحصراً می‌توانند در یکی از کد رشته‌محل های قبولی ثبت‌نام کنند و به عبارتی مجاز به ثبت‌نام در هر دو محل قبولی نیستند.
طبق اطلاعیه سازمان سنجش آموزش کشور، پذیرفته شدگان از تاریخ ۱۰ آبان ماه با مراجعه به سامانه اطلاع رسانی دانشگاه ها نسبت به انجام مراحل ثبت نام اقدام کنند.
زمان ثبت نام دانشگاه آزادی ها 
سازمان سنجش آموزش کشور در اطلاعیه خود اعلام کرده است که ثبت نام از پذیرفته شدگان به صورت مجازی صورت می‌پذیرد و از روز چهارشنبه هفت آبان ماه با مراجعه به سامانه آموزشیار به نشانی اینترنتی  edu.iau.ac.ir برای انجام مراحل ثبت نام اقدام کنند.
به گزارش ایرنا، کنکور کارشناسی ارشد در روزهای ۱۶ تا ۱۸ مردادماه با رقابت حدود ۶۰۰ هزار نفر برگزار شد.

  آرامگر؛ نرم افزاری برای مدیریت استرس

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)