برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

۵۰ شرکت دانش‌بنیان به توسعه صنایع دریایی کمک می‌کنند

به گزارش روز شنبه ایرنا از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، یکی از راه‌های تبدیل ایده و دانش موجود در دانشگاه‌ها و مراکز علمی کشور به محصول و خدمات مورد نیاز، حمایت از شکل‌گیری دانش‌بنیان‌هایی است که انبار علم و فناوری محسوب می‌شوند؛ کاری که چند سالی است با شکل‌گیری زیست‌بوم فناوری و نوآوری محقق شده است. صنعت دریا هم یکی از صنایع منتفع از این توانمندی‌های دانشی است.

ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل‌ونقل هوشمند معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با تشکیل گروه توسعه فناوری‌های دریایی در تلاش است تا حرکت علمی این صنعت را شتاب دهد. این کار با حمایت از ۵۰ شرکت دانش‌بنیان و صنایع نرم و خلاق انجام شده است و  این شرکت‌ها به حوزه ساخت، تولید و تامین نیازهای اولیه و قطعات مورد نیاز آن ورود کرده‌اند.

یکی دیگر از برنامه‌های گروه توسعه فناوری‌های دریایی در سال ۹۹  حمایت از راه‌انداری مرکز نوآوری در استان‌های ساحلی کشور برای ایجاد و تقویت زیست‌بوم نوآوری و کارآفرینی است؛ به نحوی که هسته‌های فناور مستقر در این مراکز با حمایت و آموزش‌های لازم زمینه‌ساز ایجاد کسب‌وکارهای جدید و شکل‌گیری شرکت‌های دانش‌بنیان و صنایع نرم و خلاق در آینده شوند.

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)

  تاریخ دانش‌آموختگی دانشجویان نیمسال گذشته به ۳۰ مهر تغییر یافت