برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

رقم حمایت از مقاله‌های علوم شناختی افزایش یافت

به گزارش روز یکشنبه ستاد توسعه علوم و فناوریهای شناختی، بر اساس سیاست این ستاد امسال رقم حمایت تشویقی از این مقالات نسبت به سال گذشته بیست درصد افزایش یافت. علاوه بر این ستاد از مقالاتی که از تجهیزات و فناوری های شناختی داخل کشور استفاده کرده باشند میزان حمایت تشویقی را نیز تا سقف ۲۰ درصد دیگر افزایش می دهد.

هدف از این کار حمایت از رشد کیفی فعالیت‌های پژوهشی در حوزه علوم شناختی و تشویق پژوهشگران به ارائه مقالات برای چاپ و انتشار در نشریات و مجلات معتبر بین المللی است.

ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی معاونت علمی برای تشویق پژوهشگران به ارائه مقالات برتر و چاپ و انتشار آن در مجلات معتبر که نشان از کیفیت بالای پژوهش های انجام شده دارد و نیز برای افزایش رشد کیفی مقالات، در طول سال های اخیر از ۹۰۰ مقاله مرتبط با حوزه علوم شناختی حمایت کرده است.

امروزه یکی از نشانه های رشد کیفی حوزه های مختلف دانش، تعداد مقالات چاپ شده در مجلات معتبر علمی بین المللی با ضریب تاثیر بالا است و یکی از شاخص های سنجش وضعیت علمی ایران در مقایسه با جهان، بررسی تعداد مقالات منتشر شده در این مجلات است که می تواند راهنمای سیاستگذاران علوم و فن آوری برای پایش و ارزیابی پیشرفت علمی کشور در قیاس بین المللی باشد.

این ستاد با هدف رشد کیفی فعالیت های پژوهشی در این حوزه از نویسندگانی که مقالات آنها در مجلات معتبر بین المللی Nature و Science با موضوع مرتبط با علوم شناختی چاپ و انتشار می یابد، براساس آیین نامه مصوب بصورت ویژه مورد حمایت قرار می‌دهد.

  صنایع خلاق ظرفیت بالایی برای تولید ثروت و اشتغال دارند

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)