برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

ارزش تجارت خارجی ایران به بیش از ۳۸ میلیارد دلار رسید

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از روابط عمومی گمرک ایران، مهدی میراشرفی افزود: با وجود کاهش ۲۳ درصدی در ارزش دلاری نسبت به مدت مشابه سال قبل، در مقایسه با شهریورماه که ۳۴ درصد بود حدود ۱۱ درصد بهبود یافته است.

وی ادامه داد: وزن کل کالاهای مبادله شده در هفت ماهه امسال ۸۵ میلیون تن بود که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۷.۵ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

میراشرفی تصریح کرد: در این مدت سهم صادرات از کل تجارت خارجی ۶۵ میلیون و ۵۷۳ هزار تن به ارزش ۱۸ میلیارد و ۲۳۸ میلیون دلار و سهم واردات ۱۹ میلیون و ۳۳۲ هزار تن به ارزش ۲۰ میلیارد و ۴۰ میلیون دلار بود که از کل واردات کشورمان در این مدت ۱۳.۸ میلیون تن مربوط به کالاهای اساسی است.
 میراشرفی خاطرنشان کرد: طی هفت ماه سال‌جاری عمده مقاصد کالاهای صادراتی به ترتیب عراق با چهار میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار، چین با چهار میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار، امارات متحده عربی با ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار، ترکیه با یک میلیارد و ۴۰۰ میلیارد دلار و افغانستان با یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار بود.
وی افزود: کشورهای عمده طرف معامله واردات نیز به ترتیب شامل چین با پنج میلیارد و ۱۰۰ میلیون دلار، امارات متحده عربی با چهار میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار، ترکیه ۲ میلیارد و ۲۰۰  میلیون دلار، هند با یک میلیارد و ۲۰۰ ۱.۲ میلیون دلار و آلمان قریب یک میلیارد دلار بودند.

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)

  رسیدگی الکترونیکی به استعلامات در سامانه جامع تجارت