برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

توضیح معاون دادستان درباره مصوبه‌ صدور مجوز ترخیص کالا با منشا ارز اشخاص

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا از دادستانی کل کشور،  سعید عمرانی در واکنش به ادعای یک رسانه داخلی مبنی بر «فاقد صلاحیت بودن امضاءکنندگان مصوبه‌ ناظر بر صدور مجوز ترخیص کالا از گمرکات با منشا ارز اشخاص»  افزود: در پی رسوب چند ماهه کالاها و مایحتاج عمومی مردم در گمرکات کشور و بیم فساد آنها به دلیل انقضای مدت و از طرفی کمبود آنها در بازار و هشدار مکرر دستگاه‌های نظارتی و دستور ویژه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت به وزیر صمت جلسه فوق‌العاده‌ای تشکیل و با توجه به عدم ترخیص چندین میلیون تُن گندم، برنج، روغن، خوراک دام و طیور و تاثیر منفی جای خالی آنها در بازار مقرر شد تمهیداتی اندیشیده شود تا نسبت به ترخیص سریع کالاهای اساسی که در صورت فساد خسارات جبران ناپذیری به کشور وارد می‌کند، جلوگیری شود.

معاون قضایی دادستان کل کشور ادامه داد : این مصوبه شایسته قدردانی است نه سرزنش، اقتضا رسالت رسانه دفاع از حقوق مردم و عامه است؛ آن‌هم در شرایط جنگ اقتصادی که بارها در این اواخر سعی شد با حملات سایبری به سامانه بنادر در کار ترخیص مایحتاج مردم اخلال ایجاد شود.

عمرانی اظهار کرد : مگر می‌شود نشست و تماشا کرد، نان، روغن و برنج مردم در شرایط سخت و هوای شرجی بنادر ضایع شود؟ شما از کدام حقوق دم می‌زنید؟ حقوق ملّت که امروز بزرگترین دغدغه آن معیشت مردم است یا حقوقی که به‌موجب آن تحت تحریم‌های ظالمانه قرار گرفته‌ایم؟
 
معاون دادستان کل اضافه کرد: ای کاش رسانه برای تاخیر در این مصوبه و ترک فعل، مسوولان را مؤاخذه می‌کرد، نه برای تصمیمات انقلابی؛ مسوولان باید خطرپذیر باشند نه عافیت طلب؛ امروز برای تولید و تامین ارزاق و کالاهای اساسی و بهبود معیشت مردم  باید اتاق عملیات شبانه روزی و اتاق جنگ با دشمن در عرصه اقتصادی تشکیل شود؛ حرف‌های شیک، عوام فریب و سوفسطی مآب دیگر خریدار ندارد.
 
عمرانی افزود: شما با کدام حجت شرعی و قانونی واردکنندگان ارزاق مردم را خلافکار جلوه و بی‌محابا مورد تهمت قرار می‌دهید؟ هر اقتصاددان جزء و حتی آفلاینی می‌داند که هر کالایی با ثبت سفارش، صدور مجوز وزارت صمت و تایید بانک مرکزی از تخصیص ارز گرفته تا تامین آن و مطابق مقررات صادرات و واردات اجازه ورود دارد.
 
معاون دادستان کل کشور اظهار داشت: در مصوبه منتشر شده از کدام ارز بی‌هویت صحبت شده که مورد اعتراض است؟ اگر با دقت مطالعه می‌شد در انتهای بند ٣ به رفع تعهد ارزی واردات مقابل صادرات تصریح شده است؛ تجار و واردکنندگان ما خلافکار نیستند؛ به همان اندازه که در هر قشری، خاطی هست، این‌ها نیز مستثنیٰ نیستند؛ ولی بخاطر چند بی‌نماز درب مسجد را نمی‌بندند.
 
عمرانی خاطرنشان کرد: امروز نهادهای نظارتی به یاری رونق و جهش تولید قیام کرده و در کنار و حامی مدیران شجاع، انقلابی و دلسوز دولتی و خصوصی می‌باشند و تا زمانی که اوضاع معیشت مردم بحالت عادی برگردد، محکم خواهند ایستاد. در ضمن رسانه موردنظر برای اثبات صداقت در انتشار اخبار و ادعای خود مبنی بر این که افرادی با فشار، کالاهای خود را وارد و آن را به چند برابر قیمت فروخته و یا مبادرت به قاچاق سازمان یافته کرده‌اند، آنان را فوراً به قوه قضائیه معرفی کند.

  گلخانه و نهالستان مجتمع کشاورزی اردوگاه رودان به بهره برداری رسید

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)