برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

گردشگری مازندران ۱۷۱ میلیارد ریال تسهیلات کرونایی دریافت کرد

مهران حسنی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تاکنون ۴۹۲ واحد گردشگری درخواست تسهیلات کرونایی با نرخ ۱۵ درصد دادند که برای همه این درخواست‌ها پرونده تشکیل شد و به بانک های عامل معرفی شده اند. 

وی گفت: تسهیلات ۳۶۹ پرونده با داشتن یکهزار و ۲۸۹ شاغل در تاسیسات گردشگری به مبلغ ۱۷۱ میلیارد ریال تاکنون پرداخت شده است.

معاون گردشگری با اظهار این که مرحله نخست طرح حمایتی دولت برای گردشگری اشتغال محور بود ، افزود: به ازای هر شغل رسمی در واحدهای گردشگری ۱۶۰ میلیون ریال تسهیلات پرداخت شده است. 

حسنی این طرح را مربوط به تعطیلی تاسیسات گردشگری در ماه اسفند ۹۸ و سه ماهه نخست امسال عنوان کرد و گفت: فعالیت برای تمامی تاسیسات گردشگری استان از تیر ماه آزاد بوده و شامل خسارت نمی شود.

وی خسارت تعطیلی ناشی از شیوع ویروس کرونا را برای صنعت گردشگری حدود ۶ هزار میلیارد ریال برآورد کرد و افزود: در حال حاضر حدود چهار هزار واحد گردشگری فعال در استان داریم که حدود ۱۶ هزار نفر در آنها به صورت مستقیم اشتغال دارند. 

آغاز اجرای طرح حمایتی بنگاه محور 

معاون گردشگری مازندران همچنین از ابلاغ طرح تازه دولت برای پرداخت تسیهلات به واحدهای گردشگری به خصوص واحدهای اقامتی اشاره کرد و گفت : این طرح بنگاه محور خواهد بود و بر اساس نوع فالیت و خدمات واحدهای گردشگری تسهیلات پرداخت می شود. 

حسنی افزود : برای مثال در این طرح هتل های یک ستاره تا پنج ستاره بسته به درجه کیفی خود می‌توانند از ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال تا ۹ میلیارد ریال تسهیلات خسارت کرونایی دریافت کنند. 

  واردات بیش از ۱۴ میلیون تن نهاده‌ دامی طی ۱۱ ماه

وی ادامه داد: نکته قابل توجه این است که واحدهای اقامتی که در طرح نخست موفق به دریافت تسهیلات شدند نیز می توانند از طرح جدید برخودار شوند. 

حسنی گفت: طرح تسهیلاتی جدید به استان ابلاغ شده است و اکنون در حال رایزنی با بانک ها برای ورود به مرحله اجرایی هستیم. 

شیوع ویروس کرونا از اواخر بهمن سال گذشته خسارت گسترده ای به بخش های اقتصادی مازندران وارد که حوزه گردشگری یکی از آنها بود. این ویروس تقریبا چهار ماه باعث تعطیلی صنعت گردشگری استان شد که خسارت چندین هزار میلیارد ریالی را در پی داشت.

خسارتی که در بالا معاون گردشگری اشاره کرد فقط مربوط به لغو رزرو تاسیسات گردشگری است و شامل کاهش درآمد این واحدها نسبت به مدت مشابه سال گذشته نمی شود. 

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)