برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

گردشگری الکترونیکی

در این مطلب بطور خلاصه به چند برنامه یا اپلیکیشن در سطح جهان و ایران اشاره شده است تا درک مطالب گفته شده با ذکر این مصادیق تسهیل گردد:

tripadvisor

این شبکه اجتماعی با عضویت رایگان باعث شده است که در حدود ۱۵۰ میلیون نفر در سطح جهان به معاوضه اطلاعات خود درباره مناطق مختلف گردشگری و امکانات آن‎ها بپردازند. با جستجوی نام شهر یا کشور مورد نظر می‎توانید هزاران نظر در مورد مقصد خود را مطالعه نموده و دست به انتخاب بزنید. همچنین در صورت عضویت در سایت، می‎توانید نظرات خود را درج نموده و از گردشگران در سراسر دنیا برای دیدن منطقه خود دعوت نمایید.

Internation

در این سایت این امکان فراهم گردیده است که مخاطبان گردشگری الکترونیکی در سطوح مختلف از مبتدی تا گردشگران حرفه ای بتوانند گردشگران دیگر را در سطح خود پیدا کرده و در رویدادهای مختلف همچون رویدادهای ورزشی، هنری، موزه گردی، جنگل نوردی شرکت کرده و با شهروندان باسواد مقصد مورد نظر تعامل داشته باشند.

Flio

این اپلیکیشن این امکان را فراهم کرده است که در زمان تاخیر پروازهای فرودگاه‎ها چه امکانات و خدماتی را می‎توان دریافت کرد تا بتوان به نحو احسن از این زمان‎های مرده استفاده کرد.

google Trips

این اپلیکیشن با کمک گرفتن از دیگر خدمات گوگل مانند Maps، Calendar و Gmail اطلاعاتی را در اختیار مخاطبان گردشگری الکترونیکی قرار داده و یک بسته سفر به افراد هدیه می‎دهد.

Hopper

این برنامه قیمت پروازها را دنبال می‎کند و با آپدیت‎هایی که می‎دهد به شما می گوید که وقت خرید است یا باید کمی بیشتر صبر کنید. چیزی که این برنامه را ارزشمند می‎کند، سطح جزییات آن است. برای مثال تنها به شما نمی‎گوید که باید صبر کنید بلکه تاریخی که بهتر است بلیط را تهیه کنید را نیز به شما خواهد گفت.

Uber

اوبر این امکان را فراهم می‎سازد که در کشورهای دیگر به زبان راننده صحبت کنید و رفتار وی را برای انعام دادن پیش بینی می‎کند. همچنین با استفاده از کارت اعتباری بین المللی می‎توان مبلغ را پرداخت کرده و ارز محلی کمتری را با خود حمل نمایید.

Roomer Travel

این برنامه این امکان را فراهم می‎کند که اگر سفرتان به هر دلیلی لغو شود و اتاقی را رزرو کرده و بابت آن پرداختی داشته اید، آن را به دیگر مسافرانی که قصد سفر به مقصد مورد نظر شما را دارند انتقال دهید و دچار خسارت مالی نگردید.

Everlater

یک سایت و شبکه اجتماعی است که در آن کاربران می‎توانند تجارب سفر خود را ضبط کرده، آن‎ها را با دوستان و خانواده خود به اشتراک بگذارند. این پلتفرم کمک می‎کند تا از طریق شبکه‎های اجتماعی و کمک مسافران دیگر ایده‎های جدیدی برای سفرهای خود پیدا کنید. گردشگران می‎توانند داستان ها، تجربیات، عکس‎ها و دیگر موارد را به طور مستقیم در Everlater آپلود کرده یا و از طریق سایت در سرویس‎های دیگر همچون Flikr  به اشتراک بگذارند. محتوای ثبت شده می‎تواند بعداً مرتب شده و به اشتراک گذاشته شود. هر کاربر و هر سفر دارای یک آدرس منحصربه فرد می‎باشد که برای اشتراک گذاری آسان با دوستان و خانواده در فیسبوک، توییتر و دیگر شبکه‎های اجتماعی به آن اختصاص یافته است.

Tentrr

یک پلتفرم آنلاین کشف تورها و فعالیت‎های بوم گردی است. برنامه‎های معرفی شده توسط این سامانه توسط تعداد قابل توجهی از راهنمایان و طیبعت گردهای خصوصی ارائه می‎گردد. این شرکت با به کارگیری توان افراد محلی اقدام به ایجاد تجارب بوم گردی منحصربه فرد برای کاربران خود می‎کند این امکانات از طریق فروشگاه آنلاین در دسترس علاقه مندان قرار می‎گیرد. این شرکت انواع فعالیت‎های خاص و هیجان انگیز را در اختیار مشتریان خود قرار می‎دهد. گردشگران به راحتی می‎توانند تجربه بوم گردی مورد علاقه خود را پیدا کرده و آن را رزرو کنند.

  تامین نهاده‌ها و تنظیم بازار عمده‌فروشی به وزارت جهاد کشاورزی محول شد

Liven

یک شبکه پرداخت تلفن همراه مبتنی بر سیستم پاداش است که برای سبک زندگی و صنعت غذاخوری در ملبورن استرالیا ساخته شده است. کاربران با استفاده از برنامه Liven روی تلفن‎های هوشمند خود، می‎توانند شرکای تجاری طرف قرارداد آن را شناسایی کنند و از طریق دروازه LivenPay خیلی آسان و سریع و با استفاده از ارز مجازی LVN پرداخت خود را انجام دهند. کاربران می‎توانند سکه‎های LVN را پس انداز کنند، به حساب‎های جایگزین یا کیف پول انتقال دهند، در هر مکان طرف قرارداد در حوزه شنگن برای پرداخت استفاده کنند یا به خیریه‎های طرف قرارداد هدیه دهند. Liven شبکه بازاریابی، بسته بندی تبلیغاتی، شیوه پرداخت، شبکه وفاداری و مسئولیت اجتماعی یکپارچه خود را در اختیار کسب و کارهای طرف قراداد خود می‎دهد.

TravelFlan

دستیار هوشمند مبتنی بر متن است و کمک می‎کند تا تجربه عمومی سفر را برای مسافران بهبود بخشد. مشکل کنونی برنامه ریزی سفر این است که به زمان و تلاش زیادی نیاز دارد. علاوه بر این، با توجه به موانع زبان و موانع فرهنگی، حمایت‎های محلی دچار مشکلات جدی می‎شود. همچنین جستجوی آنلاین کمک محدودی می‎تواند انجام دهد و توانایی مشاوره کارآمد و به هنگام به مسافران را ندارد. در نتیجه این شرکت اقدام به توسعه یک دستیار مسافرتی مبتنی بر متن نموده است که به کاربران این امکان را می‎دهد تا سؤالات و درخواست‏های خود را در هر زمان مطرح کنند و به صورت به هنگام جواب در خواست خود را در میان لیست جواب‎های ارائه شده بیابند.

TouristEye

یک برنامه تلفن همراه است که کاربران را قادر می‎سازد تا مقصد و فعالیت‎های خود را برای سفر یا تعطیلات آخر هفته، برنامه ریزی کنند. در این سامانه مشتریان می‎توانند اطلاعات سفر و نقشه‎های مورد نیاز را بر روی تلفن‎های هوشمند خود و بدون دسترسی به اینترنت دریافت کنند.  ویژگی اصلی این سامانه، امکان جمع آوری ایده برای برنامه ریزی سفر بدون ریسک از دست دادن اطلاعات مهم است. همچنین از طریق این سامانه می‎توانید لیست‎های ایجاد شده توسط دیگر کاربران و لیست‎های موجود در سامانه‎های Yelp ،Foursquare  و دیگر سامانه‎ها را همراه با متون، عکس‎ها و اطالعات مکانی آن‎ها، بدون دسترسی به اینترنت در اختیار داشته باشید.

موارد فوق فقط جزئی از هزاران اپلیکیشن و برنامه‎های خدمات رسانی به گردشگران می‎باشد. حوزه گردشگری الکترونیکی جزو حوزه‎های نوپا بوده و هنوز هم برای پیشرفت در این حوزه ایده‎های بسیاری می‎توان اضافه کرد.

در کشور ایران نیز مجموعه کوچیتا توانسته است قوی ترین و جامع ترین بانک اطلاعاتی گردشگری را بوجود آورد. در این سایت قابلیت‎هایی همچون رزرو اقامتگاه‎ها، رزرو بلیط‎های ارزان قیمت، طراحی تورهای شخصی، ایجاد صفحات شخصی و تبادل نظر بین گردشگران در حال به روز رسانی است و در آینده ای نزدیک خدمات رسانی آن به گردشگران ایرانی و خارجی تکمیل می‎گردد.

منبع: https://koochita.com

https://koochita.com/safarnameh/show/۲۶۰

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)