برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

پژوهشکده شیمی طبیعت در دانشگاه پیام نور آغاز به کار کرد

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از دانشگاه پیام نور، محمدرضا زمانی رییس این دانشگاه در مراسم آغاز به کار پژوهشکده شیمی طبیعت، گفت: این پژوهشکده شیمی طبیعت در دانشگاه پیام نور، رسالت اجتماعی این دانشگاه را تحقق می بخشد. / گزارش تحلیلی

وی با بیان این که امروز روز قدردانی از زحمات معاونت پژوهشی دانشگاه است که پس از ۲ سال توانست این مهم را به ثمر برساند، اظهار داشت: دانشگاه پیام نور با توجه به ظرفیت های بالقوه نیروی انسانی، دستگاه های پیشرفته پژوهشی، مخترعان و نخبگان و … بهترین بستر برای گسترش تعامل با بخش های صنعتی است.

رییس دانشگاه پیام نور با عنوان اینکه شورای سیاست گذاری پژوهشکده شیمی طبعیت می تواند با سیاست ها و راهبردهای درست، نیروی انسانی متخصص دانشگاه پیام نور را با برنامه مدون به منابع وصل کند، افزود:  هدف اصلی ایجاد رفاه برای مردم و پیشرفت کشور است که با برنامه های هدفمند این پژوهشکده به آن دست خواهیم یافت.

زمانی گفت: کارهای کلان در هر سطحی دارای الزام قانونی با پیوست های پدافندی در حوزه های مختلف هستند و اگر قرار است کاری به شکل درست انجام شود چه بهتر که مباحث پدافند غیرعامل در آن دیده شود.

وی خاطرنشان کرد: این شکل شبکه ای از کار پژوهشکده الگوی قبلی در کشور نداشته و اگر بتوان موفق عمل کرد قطعا به عنوان الگو معرفی خواهد شد.

همچنین در ادامه معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه پیام نور گفت: پژوهشکده شیمی طبیعت دانشگاه پیام نور از امروز آغاز به کار کرد.

محمدعلی کریمی گفت: رویکرد و نگاه این پژوهشکده، حفظ ظرفیت های طبیعی، تعامل گسترده صنعت و دانشگاه و همچنین همکاری حوزه های مختلف نفت، معدن، کشاورزی، شیمی و پدافند غیرعامل برای حل مشکلات کشور است.

وی افزود:  شورای سیاستگذاری پژوهشکده شیمی طبیعت دانشگاه پیام نور بر اساس اساسنامه، ۶ متخصص در حوزه های ذکر شده را در ساختار خود دارد.

وی تصریح کرد: تمامی ظرفیت های کشور به نوعی با شیمی در ارتباط است و با توجه به گستردگی و تنوع این ظرفیت های طبیعی می توان با علم شیمی اتفاقات خوبی را رقم زد.

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه پیام نور همچنین از راه اندازی پژوهشکده گوهر شناسی دانشگاه در آینده ای نزدیک خبر داد.

  رفتار ویروس کرونای انگلیسی در هاله‌ای از ابهام

پژوهشکده شیمی طبیعت نقش موثری در حل مشکلات کشور دارد

همچنین سردار مطیعی معاون انرژی سازمان پدافند غیرعامل و از اعضای شورای سیاستگذاری این پژوهشکده گفت: محور تهدیدات کشور ترکیبی از مسائل اقتصادی، فناوری، شیمیایی و نفت است و طبق تاکیدات مقام معظم رهبری سازمان پدافند غیرعامل با هدف شناسایی نقاط آسیب پذیر کالبد جامعه شکل گرفته که نقش مهمی در پیشگیری از اتفاقات دارد.

وی شرکت های صنعتی پتروشیمی و شرکت هایی که تولیدات شیمیایی دارند و یا صنایعی که با مواد شیمیایی کار می کنند را یکی از موضوعات پرمخاطره دانست و اظهار داشت: پدافند غیرعامل وظیفه ارزیابی دقیق، پیش بینی مخاطرات احتمالی و ارائه راهکاری برای پیشگیری از وقوع حوادث ناگوار را برعهده دارد.

وی تاکید کرد: پژوهشکده شیمی طبیعت دانشگاه پیام نور نقش موثری در حل مشکلات کشور داشته باشد.

ایران جزو ۵ کشور برتر در زمینه ذخایر معدنی

همچنین تقی نبئی رییس سازمان نظام مهندسی معدن اظهار داشت: ایران جزو پنج کشور برتر در زمینه ذخایر معدنی است اما آنطور که باید و شاید نتوانسته در اقتصاد کشور نقش بازی کند اگر چه طی سال های اخیر توجه به صنعت معدن افزایش یافته اما چون دانش لازم برای فراوری منابع طبیی و ایجاد ارزش افزوده وجود ندارد، برای تامین مخارج مجبور به صادرات مواد خام هستیم.

وی افزود: این پژوهشکده می تواند در کنار صنعت معدن، در بخش فراوری و اکتشافات ذخایر معدنی کمک کننده باشد و از آنجا که ارتباط بسیاری بین شیمی و زمین شناسی وجود دارد، پژوهشگاه می تواند گام های مهمی در این زمینه بردارد.

وی همچنین اظهار داشت: کشور ما نیمه خشک است و منابع آبی دارای املاح بسیاری هستند که در این زمینه نیز می توانیم اقدامات موثری داشته باشیم.

به گزارش ایرنا پژوهشکده شیمی طبیعت با همکاری سازمان پدافند غیر عامل با هدف تحقیق و پژوهش در حوزه معدن و اکتشافات ذخایر معدنی پس از دو سال آغاز به کار کرد.

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)