برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

۵۰۰ هزار هکتار از مراتع سیستان‌وبلوچستان دیده‌بانی شد

غلامحسین تیموری روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: در پی هشدار سازمان جهانی فائو و سازمان حفظ نباتات کشور مبنی بر هجوم مجدد ملخ صحرایی مهاجر برای زمستان گذرانی به سوی مرزهای کشور، این مدیریت در یک برنامه ۲ هفته‌ای تمامی امکانات وتجهیزات مبارزه شیمیایی با ملخ صحرایی را که در دوره قبل نیز مورد بهره‌برداری قرار گرفته بود سرویس و آماده بکار کرد.
وی افزود: با ورود دسته‌های جدید ملخ صحرایی به استان هرمزگان، اکیپ‌های ردیابی در شهرستان های جنوبی استان فعال شده تا به محض مشاهده این آفت جهانی خطرناک، کار مبارزه را در اسرع وقت به انجام رسانند.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان ادامه داد: در دوره قبل هجوم ملخ صحرایی به استان در سطح چهار میلیون و ۵۰۰ هزار هکتار دیده بانی و بیش از ١٨١ هزار هکتار از اراضی سطح استان علیه این آفت خطرناک سمپاشی شد.

تیموری از همه بهره برداران، شوراهای اسلامی، دهیاران و دست اندرکاران بخش کشاورزی خواست در صورت مشاهده دسته‌جات ملخ صحرایی در اسرع وقت به نزدیکترین مرکز جهاد کشاورزی یا مدیریت های جهاد کشاورزی گزارش کنند تا عملیات سرکوب و دفع آفت در کوتاهترین زمان انجام گیرد.

به گزارش ایرنا ملخ‌های صحرایی در مسیر حرکت شان تمام گیاهان زراعی، باغی و حتی علف‌های هرز را می‌خورند، این نوع ملخ قدرت پرواز بسیار زیادی دارد بطوری که در یک شبانه روز می‌تواند تا ۱۵۰ کیلومتر پرواز کند.
ملخ صحرایی از کشوری به کشور دیگر و از استانی به استان دیگر می‌تواند مهاجرت کند.
این نوع از ملخ‌ها در مسیر عبور خود با تغذیه از سبزینه‌های مختلف جنگل‌ها، باغ‌های میوه، علوفه، غلات، صیفی و مراتع را از بین می‌برند و با توجه به قدرت تخریبی بالایی که دارند باعث قحطی در منطقه مورد هجوم نیز می‌شوند.

  نانو صفحه مناسب برای رهایی داروی ضد سرطان نیتروزو اوره در دانشگاه اراک طراحی شد

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)