برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

کرونا فعالیت‌های قرآنی علوم پزشکی‌ها را تعطیل نکرد

به گزارش روز شنبه معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، حسین همتی اظهار داشت: در هفته قرآن و دانشگاه، وزارت بهداشت نیز به انجام برنامه‌های خود در سطح دانشگاه‌های علوم پزشکی در شرایط کرونا پرداخت. از این رو، از سوی مرکز قرآن و عترت معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، نامه‌ای به دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور ابلاغ شد تا فعالیت‌های قرآنی خود را در طول این هفته در دانشگاه‌ها دنبال کنند.

همتی ادامه داد: یکی از اقدامات موفق در دانشگاه‌های علوم پزشکی در این ایام، دیدار با روسا و هیأت رییسه دانشگاه‌ها است تا فعالان قرآنی در این دیدارها، مطالبات سالانه خود را در حوزه قرآن و عترت دنبال کنند. نکته دوم فضاسازی دانشگاه‌ها با مفاهیم قرآن، معارف قرآنی و اهل البیت(ع) است که در قالب بنر، استند، تراکت و… در این ایام انجام می‌شود.

این مقام مسئول با بیان این‌که برگزاری کرسی‌های تلاوت و محافل قرآنی به صورت گسترده در سال‌های گذشته یکی از برنامه‌های مهم هفته جاری است، تصریح کرد: در سال جاری نیز کرسی‌های قرآنی به صورت مجازی در برخی دانشگاه‌ها برگزار شد و از سوی دیگر مسابقات قرآنی در این هفته به صورت مجازی برای تمامی اقشار دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در حال برگزاری است.

همتی از برگزاری محافل قرآنی در برخی بیمارستان‌ها در هفته قرآن و عترت خبر داد و با بیان این‌که فعالیت‌های قرآن و عترت با شیوع کرونا تغییر شکلی پیدا کرده است، ابراز داشت: طرح دوره‌های آموزشی تدبر در قرآن مانند سال‌های گذشته در سطح دانشگاه‌های علوم پزشکی در حال برگزاری است و تنها تفاوتی که با دوره‌های قبل خود دارد تفاوت در شکل دریافت محتوای دوره‌ها است، در جشنواره قرآن و عترت نیز در بخش‌های مختلف مانند بخش معارفی شکل کار از حضوری به شکل مجازی تغییر پیدا کرده است.

  صادرات کاشی و سرامیک نانویی به کشورهای حاشیه خلیج فارس

وی تهدیدهای کرونا را از سویی موجب شکل گیری فرصت هایی برای علاقه مندان به حوزه قرآن و عترت، عنوان کرد و گفت: کرونا شرایطی را ایجاد کرده است تا مشغله‌های تردد جهت حضور در برنامه‌های قرآنی حذف شود و اتفاقا برخی علاقمندان که از این فضا دور بوده‌اند اکنون دسترسی راحت تری به برنامه‌های قرآنی داشته باشند. نکته جالبه توجه این‌که در جشنواره قرآن و عترت، تعداد ثبت نام کنندگان ما به تعداد سال قبل که تهدید چون کرونا را نداشتیم رسیده است که با وجود نگرانی‌ها از مجازی برگزار شدن جشنواره، اما نشان از اهمیت جایگاه قرآن در میان مخاطبان خود در دانشگاه‌های علوم پزشکی دارد.

به گزارش ایرنا، هفته قرآن و دانشگاه‌ به مناسبت بزرگداشت مرحوم آیت الله سید محمد حسین طباطبایی از ۱۸ تا ۲۴ آبان‌ماه هر سال در تقویم دانشگاهی نام گذاری شده است. به طور معمول در این هفته، فعالیت‌های قرآنی در سطح مراکز دانشگاهی کشور با دقت و توجه بیشتری دنبال می شود.

سید محمدحسین طباطبایی معروف به علامه طباطبایی نویسنده تفسیر المیزان، فقیه، فیلسوف و مفسر قرآن بود.

هدف از نامگذاری هفته‌ای با نام “قرآن و دانشگاه” با هدف گسترش فعالیت‌های قرآنی در دانشگاه‌ها و مراکز علمی و پژوهشی کشور، جذب گروه بیشتری از دانشگاهیان به برنامه‌های قرآنی و فضاسازی برای حمایت و پشتیبانی فعالان قرآنی است.

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)