برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

فروش اجباری کالا همراه با روغن نباتی قانونی نیست

به گزارش روز چهارشنبه انجمن صنفی صنایع روغن نباتی ایران، «محمد قاجاریه» افزود: طی هفته های اخیر و با بروز التهاب در بازار روغن نباتی برخی شرکت های پخش و توزیع کنندگان مواد غذایی در اقدامی فرصت طلبانه، فروش روغن نباتی به مراکز عرضه و مصرف کنندگان را منوط به خرید برخی محصولات نظیر رب، تن ماهی، کیک و غیره کرده اند.

بازرس انجمن صنفی صنایع روغن نباتی ایران اظهارداشت: کارخانجات روغن نباتی هیچ نقشی در فروش اجباری سایر کالاها همراه با روغن نباتی ندارند و قیمت گذاری و فروش روغن نباتی توسط کارخانجات منطبق با قانون و ضوابط سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان است.

قاجاریه تصریح کرد: انجمن روغن نباتی از کارخانجات تولیدی روغن نباتی خواسته است که با فروش اجباری کالاها همراه با روغن نباتی توسط عوامل توزیعی به شدت مقابله کنند و بسیاری از کارخانجات نیز به صورت مکتوب و رسمی با این موضوع برخورد کرده اند.

بازرس انجمن صنفی صنایع روغن نباتی خاطرنشان کرد: نظارت بر توزیع و فروش مواد غذایی با سازمان حمایت، سازمان تعزیرات حکومتی، اتاق اصناف و سایر دستگاه های نظارتی است و آنها باید برای حل این مشکل ورود کرده و با متخلفان برخورد کنند.

به گزارش ایرنا، به گفته مسئولان ستاد تنظیم بازار، طی یک دو روز گذشته ۱۴۰ هزار تن روغن مایع خوراکی و جامد بخش صنف و صنعت از محل ذخایر استراتژیک کشور تامین شده است.

همچنین با هماهنگی بانک مرکزی و گمرک جمهوری اسلامی ایران حدود ۱۲۰ هزار تن از روغن بخش خصوصی نیز در حال ترخیص است که با انجام این اقدامات، ظرف یک ماه آینده کل مشکل روغن حل خواهد شد.

  توضیحات گمرک درباره مجوز واردات با ارز متقاضی

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)