برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

آلودگی و نقاط داغ کرونا بیشتر در نقاط کم‌برخوردار تهران است

به گزارش روز چهارشنبه دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی، علیرضا زالی در جلسه ستاد فرماندهی مقابله با ویروس کرونا که با حضور اعضای ستاد برگزار شد، از شیب ملایم و رو به کاهش آمار مبتلایان به کرونا در تهران خبر داد.

وی با تاکید براین که کنترل ویروس کرونا نیازمند تعطیلی سراسری و رسیدن به گفتمان واحد و مشترک تمامی دستگاهها است، گفت: ردیابی موفق و بیماریابی مستلزم کاهش ترددها و خلوتی شهر است.

زالی با اشاره به کاهش آمار ۱۰ درصدی بیماران بستری با تشخیص کووید۱۹ در مقایسه با هفته گذشته از مشارکت های بخش های مختلف و دستگاه ها برای کاهش زنجیره کنترل کرونا قدردانی کرد.

فرمانده ستاد عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران، شاخص تهران را به لحاظ شیوع کرونا قرمز توصیف کرد و توضیح داد: گروه مشاغل یک به ۱۵ رسته تقسیم می شوند که این تنوع بالا با اصل تعطیلی کامل در تناقض است. همچنین حضور حداقلی کارکنان بخش دولتی و در ادامه مراجعه ارباب رجوع و افزایش تراکم می تواند این طرح را با مشکلاتی روبه رو کند.

وی  در خصوص اجرای طرح شهیدسلیمانی خاطرنشان کرد: این طرح در منطقه ۱۸، اسلامشهر و بخشی از منطقه ۴ به صورت پایلوت اجرا شد. طرح شهیدسلیمانی در تهران با ۴۰۰ تیم عملیاتی متشکل از پزشک، مراقب سلامت، بهورز، پرستار و کارشناس بهداشت حرفه ای انجام خواهد شد.

زالی افزود: در این طرح بیماریابی، غربالگری، ایجاد فضای قرنطینه سازی و ایزوله در محیط های مراقبتی و در قالب کمک های مومنانه توسط دانشگاههای علوم پزشکی و بسیج با مشارکت نهادهای حمایتی و خیرین در دستور کار است.

تفکیک گزارش های مردمی که در سامانه تلفنی ثبت شده برای شناسایی رعایت نشدن پروتکل های بهداشتی در نقاط مختلف تهران از دیگر مواردی بود که  فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلان شهر تهران برای مهار کرونا بررسی آن را مورد توجه قرار داد.

  ساخت واکسن کرونا در دستور کار دانشگاه تربیت مدرس است

وی در ادامه با اشاره به اعمال محدودیت های بیشتر دو هفته ای تهران با هدف کاهش گسترش کرونا تاکید کرد: برای رفع مشکلات معیشتی و تامین برخی اقلام ضروری برای افرادی که دچار خسارت های مالی شدید می شوند و مشاغل شناوری که جنبه های فصلی دارند، تدابیر حمایتی ار سوی دولت اعمال خواهد شد.

زالی گفت: سازوکار توزیع بسته های حمایتی برای اقشار محروم و فرودست در اسرع وقت در دستورکار است.

ارایه خدمات به سالمندان با استفاده از ظرفیت های بسیج و محلات از دیگر مواردی بود که زالی خبر از اجرای آن داد و تاکید کرد: در مناطق ۲۲ گانه تهران مدل سازی مدون اجرای طرح های حمایتی انجام می شود.

وی با اشاره به نگرانی برخی از صاحبان مشاغل از اعمال محدودیت ها دو هفته ای در تهران، ایجاد سازوکارهایی برای تسهیل شرایط، مشاغل را ضروری ذکر کرد.

به گزارش دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی، در جلسه ستاد فرماندهی مقابله با ویروس کرونا که با حضور مقامات انتظامی و سپاه و نمایندگان دستگاه های نظارتی و بهداشتی تهران، شهرداری و شورای شهر تهران برگزار شد، مواردی نظیر ضرورت تامین اقلام ضروری به خانواده هایی که درگیر بیماری کرونا شده اند، نحوه توزیع بسته های معیشتی، شناسایی روش های کنترل بحران، توجه به بخش معیشتی اقشارآسیب پذیر، استفاده از ظرفیت های کمک های مردمی، تقویت دولت الکترونیک و ضرورت اجرای قوانین بازدارنده و جدی تر برای مهار کرونا مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)