برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

معاون وزارت بهداشت: قانون آزمون‌ آنلاین با نظردانشگاه‌ها تدوین شود

در جلسه چهارشنبه هماهنگی شورای کلان مناطق آمایشی کشور سعید هاشمی نظری رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی به تشریح نیاز به آزمون‌های الکترونیک و آنلاین پرداخت و گفت: با توجه به پایان نامشخص کووید ۱۹ و اجتناب ناپذیر بودن از آزمون‌های آنلاین و اینکه حدود یک دهه است که این نوع آزمون‌ها در دنیا در حال انجام است آن را نیاز جامعه ایران امروز دانست و خواستار حرکت به سوی این فناوری شد.

هاشمی نظری عنوان کرد: در حال حاضر بسیاری از آزمون‌های بین المللی به صورت آنلاین است که لازمه آن فراهم کردن زیرساخت‌های لازم است تا دانشجویان مجبور نباشند برای شرکت در این آزمون‌ها از کشور خارج بشوند.

وی درباره آزمون‌های الکترونیک به ارائه راهکارهای مبتنی بر تکنولوژی و هوش مصنوعی، فن تعلیم و ارزش و اخلاق محوری پرداخت.

در ادامه این جلسه که به صورت مجازی برگزار شد علی اکبر حق دوست معاون آموزشی وزارت بهداشت از هاشمی نظری رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی درخواست کرد؛ پیش نویس اولیه قوانین آزمون‌های الکترونیک با کمک نظرات دانشگاه‌های علوم پزشکی کل کشور تنظیم شود تا پس از نهایی شدن، برای امتحانات میان ترم و پایان ترم به بهره‌برداری برسد.

معاون آموزشی وزارت بهداشت با تشریح آیین نامه بازنشستگی ماده ۷۲ به رؤسای دانشگاه‌ها اعلام کرد تا با صراحت نظرات موافق و مخالف خود را در خصوص این ماده اعلام کرده و موضع خود را به صورت قطعی مشخص کنند.

حق دوست با ارج نهادن به شأن و مقام ایثارگران گفت: برای هیأت علمی شدن این بزرگواران، آزمونی برگزار می‌شود که حداقل‌های لازم را مورد بررسی قرار می‌دهد و این امر در راستای حفظ شأن و جایگاه این عزیزان در مواجهه با دانشجویان است و ما در تلاش هستیم تا از حقوق جامعه به هر شکلی که هست صیانت کنیم.

  امروز در جنگ اقتصادی نیاز به فرهنگ دفاع مقدس داریم

به گزارش روز چهارشنبه معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، جلسه هماهنگی شورای کلان مناطق آمایشی کشور به صورت مجازی با حضور علی اکبر حق دوست معاون آموزشی وزارت بهداشت و حضور مجازی معاونان آموزشی ۱۰ کلان منطقه آمایشی برگزار شد.

به گزارش ایرنا، معاونت آموزشی وزارت بهداشت پیشتر نیز همزمان با شیوع ویروس کرونا از لزوم تهیه بسته آموزشی دوران کرونا برای دانشجویان علوم پزشکی خبر داده بود.

به گفته حق دوست این بسته آموزشی نیز با همکاری دانشگاه‌های علوم پزشکی تهیه می شود. وضعیت شهریه‌ها و  کاهش شهریه‌ها، موضوع میهمانی دانشجویان و طول ترم تحصیلی از جمله موارد لحاظ شده در این بسته آموزشی است.

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)