برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

گنج‌نامه همدان طرحی عظیم در تحول گردشگری ایران است

به گزارش گروه فرهنگی ایرنا، علی‌اصغر مونسان با انتشار فیلمی از دهکده تفریحی گردشگری گنج‌نامه همدان در شبکه اجتماعی، نوشت: امروز در کنار آثار تاریخی و اماکن گردشگری شهر همدان نام دهکده تفریحی، فرهنگی، ورزشی گنجنامه در کوه‌های الوند به چشم می‌خورد.

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با توضیح اینکه منطقه نمونه گردشگری گنج‌نامه در فاصله ۵ کیلومتری شهرهمدان و در مجاورت دره‌های سرسبز عباس آباد، کتیبه‌های هخامنشی و نیز آبشار معروف گنج‌نامه واقع شده است، نوشت: این منطقه از نخستین روزهای فعالیت، ولادت یک قطب توانمند و منحصر به فرد گردشگری در سطح ملی و منطقه‌ای را نوید داد.

مونسان با بیان این که منطقه نمونه گردشگری الوند همدان نخستین منطقه نمونه کشور در سال ۱۳۷۸ به بهره برداری رسیده است بیان کرد: این منطقه با سرمایه‌گذاری بالغ بر ۷۰۰ میلیارد ریال طی ۱۶ سال و در ۳ فاز موفق شده به عنوان بزرگترین مجتمع توریستی غرب کشور در قالب دهکده تفریحی توریستی گنج‌نامه ارائه خدمات گردشگری کند.

وزیر میراث فرهنگی گنج‌نامه را طرحی عظیم در تحول گردشگری ایران توصیف کرد که تمامی امکانات مورد نیاز یک گردشگر، اعم از تفریحی، ورزشی، اقامتی و حتی آموزشی را فراهم می‌کند.

یخ‌نوردی در آبشار گنج‌نامه همدان

به گزارش ایرنا، دهکده تفریحی توریستی گنج‌نامه همدان واقع در دامنه کوهستان الوند، منزلگاه بهشتی گردشگران داخلی و خارجی است، برگزاری رویداد همدان پایتخت گردشگری کشورهای آسیایی در سال 2018 باعث شد تا دهکده تفریحی، توریستی و ورزشی گنج‌نامه همدان بیش از گذشته به عنوان عروس بام های ایران زمین برجسته شود.

قله الوند و دامنه‌هایش تاریخی گران‌بها را در خود جای دارد و هم اکنون جزو هزار و 515 قله معروف و بسیار برجسته جهان به شمار می رود؛ کوهی که در متون پهلوی از آن به نام اروند و در اوستا ائورونت یاد کرده‌اند.

  توزیع ۶۰۰ هزار تن کود اوره در دو ماه نخست سال ۹۹

با توجه به شیوع بیماری کرونا و توصیه ستاد ملی مقابله به کرونا به در خانه ماندن و تاکید بر تعویق سفر به دوران پس ازمهار بیماری کووید ۱۹، اکنون بهترین فرصت برای مطالعه و شناخت بیشتر جاذبه های فرهنگی،گردشگری و طبیعی ایران ایجاد شده است که می توان با بررسی دقیق، مقصدهای جذاب و جدید گردشگری را برای مسافرت های فردی و گروهی در دوران پسا کرونا برنامه ریزی کرد.

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)