برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

ارزیابی اصالت و قیمت محصولات در نمایشگاه مجازی صنایع دستی

خشایار نیکزادفر روز یک شنبه در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایرنا با اعلام این خبر که هنوز امکان حضور تعداد بیشتر هنرمند و محصولات صنایع دستی در نمایشگاه صنایع دستی مجازی وجود دارد، گفت: تا کنون یک هزار ۲۰۰ هنرمند و بیش از چهار هزار و ۲۰۰ قلم صنایع دستی در این نخستین نمایشگاه مجازی حضور دارند.

وی درباره ارزیابی این محصولات گفت: ایرانی بودن محصولات و همچنین قیمت مناسب آن از سوی کارشناسان مورد ارزیابی قرار می گیرد.

نیکزادفر با بیان اینکه مراسم رسمی رو نمایی از سایت این نمایشگاه هفته آینده با حضور وزیر میراث فرهنگی و صنایع دستی برگزار می شود، گفت: البته هم اکنون نیز امکان ورود به سایت و خرید صنایع دستی موجود وجود دارد.

نیکزاد فر در ادامه با اشاره به تفاهنامه این وزارتخانه با سازمان پست جمهوری اسلامی گفت: بر اساس این تفاهنامه امکان ارسال این محصولات به دست خریداران با تخفیف وجود دارد. بر اساس آن پست ۳۰ درصد تخفیف برای ارسال محصولات هنرمندان ارائه می‌دهد؛ با این حال دنبال این هستیم تا این میزان تخفیف افرایش یابد.

مدیرعامل شرکت مادرتخصصی توسعه ایرانگردی و جهانگردی اضافه کرد: هنرمند صنایع‌دستی بعد از ثبت‌نام در این سامانه از سوی کارشناس صنایع‌دستی در اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان ارزیابی می‌شود و بعد از آن برای تایید به معاون صنایع‌دستی و یا مدیرکل استان ارجاع می‌شود و بعد از تایید نهایی از سوی مدیرکل، فرآیند ثبت‌نام هنرمند به پایان می‌رسد و امکانی به وجود می‌آید که از طریق سامانه محصولات خود را بفروشند.

مدیرعامل شرکت مادرتخصصی توسعه ایران‌گردی و جهان‌گردی ادامه داد: این نمایشگاه کاملاً رایگان است و شرکت توسعه ایران‌گردی و جهان‌گردی هیچ‌گونه وجهی در این زمینه دریافت نمی‌کند. محصولات هنرمندان از طریق شرکت پست به دست خریداران می‌رسد.

  فیروزه‌کوبی؛ هنر قرن معاصر با پیشینه کهن

نیکزادفر ادامه داد: هنرمندان همچنان فرصت دارند از طریق ثبت‌نام و بارگذاری اطلاعات در سامانه در نمایشگاه فوق شرکت و محصولات خود را عرضه و یا محصولات مورد علاقه شان را خریداری کنند.

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)