برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

کتابی درباره ایران، رکورد دار بازار کتاب کرواسی شد

هرویه روپچیچ Hrvoje Rupčić موسیقیدان و جهانگرد مشهور کرواسی بعد از انتشار کتابش با عنوان از سرزمین مردم نجیب که روایت او از دو ماه موتورسیکلت سواری در سراسر ایران به اتفاق همسرش بود؛ طی دو مصاحبه مفصل با نشریه پر تیراژ وچرنی لیست و همچنین برنامه صبح بخیر کرواسی (پربیننده ترین برنامه تلویزیون کرواسی) به روایت ایران و مردمانش از دیدگاه خود پرداخت.

کتاب هرویه روپچیچ تنها در عرض دو روز پس از انتشار این کتاب در فروشگاه اینترنتی VBZ ، در جایگاه اول فروش قرار گرفت و حتی دن براون، نویسنده بزرگترین کتاب پرفروش قرن ۲۱ جهان راز داوینچی را پشت سر گذاشت. اینک علاوه بر کرواسی، از استرالیا، کره جنوبی، ژاپن و کانادا نیز درخواست هایی برای خرید و انتشار این کتاب رسیده است.

روپچیچ در گفتگو با روزنامه پرتیراژ  وچرنی لیست گفت: بسیار خرسندم که این کتاب از طریق شبکه های اجتماعی در سراسر جهان از جمله استرالیا، کره جنوبی، ژاپن، کانادا و تقریبا تمام کشورهای اروپایی سفارش داده شده است. البته این کتاب تاکنون فقط به زبان کرواتی منتشر شده است. تنها سه روز پس از انتشار کتاب، سفیر ایران نیز به من تبریک گفت و و خوشحالم که اخبار مربوط به کتاب من در بسیاری از رسانه های ایران منتشر شده است.

وی افزود: آنچه شما را در ایران هیجان زده می کند، بیشتر از مکان ها، مردم هستند. ایرانی ها مهمان نواز، نجیب، مهربان و فرهیخته ترین افرادی هستند که در سفرهایم به دنیا ملاقات کرده ام. گاهی احساس می کنم که برخی رفتارهای غرب، یک بازی کودکانه در برابر نجابت آنها است. خیلی ها قبل سفر از من می پرسیدند که چرا با جان خودم بازی می کنم، اما من نمی دانستم چگونه آنها را متقاعد کنم که، تا آنجا که به خود مردم مربوط می شود، ایران امن ترین کشور در جهان است.  هرگز در هیچ کجای اروپا و آمریکا، که من هم سفر کردم، چنین احساس آرامش و استقبالی ندیده ام.

  آزمون ارشد پزشکی ۹۹ تکمیل ظرفیت ندارد

او می گوید که آزادانه و با سرعت بالایی با موتور سیکلت از غرب به شرق و از شمال به جنوب ایران سفر کرد، و به بالاترین قله ایران و خاورمیانه یعنی کوه دماوند با ۵۶۷۸ متر ارتفاع هم صعود کرده است.

روپچیچ ادامه می دهد: من عاشق صحرا هستم، که قسمت بزرگی از ایران است. من مجذوب شهرهای کویری آن مانند یزد شدم که حتی مارکوپولو در خاطرات خود از او به عنوان یک شهر مهم و زیبا در جاده ابریشم نام می برد. شهرهایی که قدمتی حداقل چهار هزار ساله دارند. موتور سواری از طریق دشت کویر ایران یک تجربه وصف ناپذیر است. با اطمینان می گویم که شهر اصفهان یکی از زیباترین شهرهای جهان است.

او که یک عکاس و فیلمبردار هم هست اظهار امیدواری می کند مستند تلویزیونی هم که در همین زمینه در دست تهیه دارد مورد توجه شبکه های تلویزیونی قرار گیرد.

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)