برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

آغاز ثبت‌نام پذیرش بدون آزمون کارشناسی ارشد ۹۹ از اواخر آذرماه

فاطمه زرین آمیزی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار دانشگاه و آموزش ایرنا درباره زمان شروع ثبت نام پذیرش بدون آزمون کارشناسی ارشد ۹۹، اظهار داشت: بر اساس مصوبات جلسات پانزدهم و شانزدهم شورای سنجش و پذیرش در دوره های تحصیلات تکمیلی و اجرای مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا، مرحله ثبت نام پذیرش با سوابق تحصیلی (معدل) کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۹۹ در هفته پایانی آذرماه (۲۵ تا ۳۰ آذر) برای تمام زیر نظام ها از جمله دانشگاه آزاد اسلامی به صورت متمرکز و توسط سازمان سنجش انجام می شود.

وی افزود: اطلاعات رشته ها از دانشگاه ها در حال جمع آوری است و تنها رشته محل هایی در این مرحله پذیرش قرار می گیرد که تعداد افراد ثبت نامی آن کمتر از ظرفیت مجاز آن باشد.

سخنگوی سازمان سنجش یادآور شد: اعلام درخواست پذیرش رشته محل در این مرحله توسط دانشگاه پذیرنده صورت می گیرد.

زرین آمیزی شروع به تحصیل این داوطلبان را از نیم سال دوم و بهمن ۹۹ اعلام کرد و گفت: دانشگاه ها هم اکنون در حال تکمیل پورتال کارشناسی ارشد هستند و اگر دانشگاهی متقاضی پر کردن ظرفیت خود در رشته های کارشناسی ارشد است، باید به سازمان سنجش آموزش کشور تقاضا بدهد.

به گزارش ایرنا، بر اساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا، پذیرش بدون آزمون کارشناسی ارشد ۹۹ فقط یک بار و برای نیم سال دوم سال تحصیلی جاری در رشته هایی که ظرفیت شان کامل نشده است، انجام می شود.

 

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)

  نماینده مجلس: کرونا الگوهای تولید، توزیع و مصرف را تغییر داد