برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

رییس اتاق تجارت فراه: بهترین فرصت برای ورود کالاهای ایرانی است

دین محمد نعمتی روز دوشنبه در آیین تکریم مدیرکل سابق گمرکات خراسان جنوبی و معارفه سرپرست جدید این اداره کل که با حضور فعالان بخش خصوصی در بیرجند برگزار شد افزود: در سال‌های اخیر اقدامات بسیار خوبی در مرز ماهیرود خراسان جنوبی انجام شده که از این بابت قدردان مسوولان استان هستیم.

وی بیان کرد: روزانه نیروی انسانی زیادی از استان خراسان جنوبی مسیر ۲۰۰ کیلومتری از مرکز استان (رفت و برگشت ۴۰۰ کیلومتر) تا مرز ماهیرود را برای ارائه خدمات به تجار و تولیدکنندگان می‌پیمایند.

رییس اتاق تجارت ولایت فراه افغانستان با بیان اینکه اشتغال زیادی برای ۲ کشور ایران و افغانستان در مرز ماهیرود فراهم شده است اظهار داشت: حدود ۱۰ هزار نفر به طور روزانه در مرز فعالیت دارند و از خدمات فراهم شده در مرز ماهیرود برخوردار می‌شوند.

وی تصریح کرد: با وجود تلاش‌های زیادی که در مرز استان خراسان جنوبی انجام شده اما هنوز مشکلاتی نیز وجود دارد که از مدیریت جدید خواستار ادامه کار و پیگیری امور را داریم.

نعمتی گفت: برای مرز ماهیرود از جمهوری اسلامی تا افغانستان ۶ لاین ورودی و خروجی در نظر گرفته شده است که اقدامات اجرایی سه لاین تاکنون به پیشرفت قابل توجهی نرسیده است لذا از مدیریت جدید گمرکات استان خراسان  جنوبی خواستار پیگیری را داریم.

وی یادآور شد: بازارچه میل ۷۸ یک کمربند مرزی است که تولیدکنندگان خراسان جنوبی محصولات زیادی از جمله سیمان، گچ، کود شیمیایی، هیدورکربن و سایر به افغانستان صادر می‌کنند.

رییس اتاق تجارت ولایت فراه افغانستان با بیان اینکه هر انسانی که مخلوق خدا از وی قدردانی کرد پیش خدا عزیز است افزود: در طول ۹ سال مدیریت مدیرکل سابق گمرکات خراسان جنوبی در اتاق وی به روی هیچ تاجر افغانی بسته نبود لذا به نمایندگی از تمام تجار از ایشان قدردانی می‌کنیم.

مدیرکل سابق گمرکات خراسان جنوبی هم گفت: اتفاقاتی که در این استان مرزی افتاده همه خواست خدا بوده است که با همدلی و همکاری همه مسوولان در کنار هم محقق شده است.

  ارائه آیین‌نامه اجرایی «برند ملی گردشگری» به دولت

محمدعلی خاشی افزود: آنچه ما و همکاران انجام دادیم وظیفه ما بوده است لذا از آنجایی‌که صادرات و ترانزیت یک فرایند است همه دست به دست هم دادیم تا به اهداف مدنظر رسیدیم.

وی با بیان اینکه مدیر باید شجاعت داشته باشد در غیر اینصورت کار مردم راه نمی‌افتد اظهار داشت: همچنین مدیر باید ابتدا لطف خدا پشت سر وی باشد، داشتن توان و دانش، استفاده از آن به نفع مردم، دلسوزی و خداترس بودن از دیگر ویژگی‌های مدیران باید باشد.

مدیرکل سابق گمرکات خراسان جنوبی عنوان کرد: در گمرک استان به عنوان سربازان و فرزندان شما فعالیت کردیم تا کار تولیدکننده و تجار را انجام نه اینکه چوب به دست گرفته و لای چرخ تولیدکننده بگذاریم.

وی یادآور شد: در این مدت مرکز مانیتورینگ گمرک راه‌اندازی شد که به طور همزمان ۱۲۰ تصویر از مرز ، گمرک، منطقه ویژه اقتصادی و سایر برای رصد وضعیت به نمایش گذاشته می‌شود.

سرپرست جدید اداره کل گمرکات خراسان جنوبی هم گفت: افتخار بزرگی است که در خدمت مردم دوست داشتنی خراسان جنوبی باشم و امیدوارم بتوانم راهی که در این مدت در استان فراهم شده را دنبال کنم.

حسن رحیمی زاده افزود: زیرساخت‌های لازم در استان آماده و راه هموار است و باید کار را دنبال کنیم همچنین انتظارم از همکاران این است که با حُسن خلق، در کمترین زمان اما با بیشترین همت امور را دنبال کنند.

وی تصریح کرد: روزی برای من لذت‌بخش است که گره از کار کسی باز کنم، خدمتگذار بخش خصوصی هم هستیم و از حمایت‌های این بخش نیز برخوردار خواهیم شد.

سرپرست جدید اداره کل گمرکات خراسان جنوبی با بیان اینکه نگاه ما فراسرزمینی است تاکید کرد: به‌زودی تفاهم نامه‌ای بین گمرکات خراسان جنوبی با استان سیستان و بلوچستان نیز منعقد خواهیم کرد.

در این نشست نمایندگان بخش خصوصی و تولیدکنندگان استان خراسان جنوبی از خدمات ۹ ساله مدیرکل سابق گمرکات خراسان جنوبی با اهدای لوح سپاس قدردانی کردند.

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)