برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

اعتبارهای لازم برای تکمیل خوابگاه دانشجویی علوم بهزیستی اختصاص می‌یابد

به گزارش ایرنا از دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی، دکتر سیما سادات لاری روز پنجشنبه در مراسم افتتاح ‌فاز اول خوابگاه جدید دانشجویی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی که به تازگی خریداری شده است، افزود: مقرر شده صندوق رفاه دانشجویان مبلغی را برای تهیه تجهیزات ورزشی این خوابگاه، به دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی کمک کند،  در نوبت بعدی نیز هر چقدر که برای تکمیل و تجهیز کامل این خوابگاه نیاز باشد، معاونت فرهنگی- دانشجویی وزارت بهداشت کمک خواهد کرد تا هر چه سریع تر این خوابگاه آماده شود.

لزوم مشارکت خیران در تامین خوابگاه دانشجویی و مسایل رفاهی دانشجویان

معاون فرهنگی دانشجویی وزات بهداشت در خصوص کمک خیرین به بخش تامین خوابگاه دانشجویی و مسایل رفاهی آن ها گفت: فرهنگ امور خیریه و ارائه کمک های مالی خیرین همیشه در مورد مراکز درمانی اتفاق افتاده ولی توجه خیرین را باید به این نکته معطوف کرد، در صورتی که خیرین نسبت به تهیه خوابگاه اقدامی کنند، در واقع از افرادی حمایت کرده اند که در آینده و برای خدمت در همان بیمارستان یا مرکز درمانی، مشغول به تحصیل هستند.

لاری افزود: در شرایط اقتصادی فعلی، برای خانواده ها تهیه مسکن در تهران مشکل است و اگر هم استطاعت مالی داشته باشند، امنیت خوابگاه برای دانشجویان جوان بمراتب بیشتر است،  هرچند که کمک خیران به مراکز درمانی، خیلی ارزشمند است اما می توانند با هزینه یک بیمارستان، چندین خوابگاه دانشجویی تهیه کنند و با این کار خیر، بستر مناسب و ایمنی برای جوانان این کشور فراهم کنند.

هزینه خرید تجهیزات ورزشی برای راه اندازی سالن ورزشی خوابگاه جدید اهدا می شود

بهروز رحیمی رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت  نیز در این مراسم ضمن اینکه خرید خوابگاه را یک کار بسیار ارزشمند دانست که دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی انجام داد گفت: یکی از برنامه های صندوق رفاه در دو سال گذشته پیگیری خرید خوابگاه بوده که امروز به نتیجه رسیده است.

وی افزود: صندوق رفاه دانشجویان مبلغ هزینه خرید این خوابگاه را به صورت مشارکتی و در قالب استفاده از تسهیلات بانکی و وام  انجام داده و مازاد بر آن، هزینه ای برای تجهیز خوابگاه و راه اندازی سالن ورزشی، اهدا می شود.

  تغییر زمان کنکور۹۹ بستگی به تقویم آموزشی مدارس دارد

فاز دوم جهت ساخت و تجهیز سالن مطالعه، سالن ورزشی، نمازخانه و سایت خوابگاه سریعا آغاز می شود

اکبر میرجانی اقدم مدیر امور دانشجویی دانشگاه علوم بهزیستی نیز گفت: در مدت کوتاهی که از تحویل ساختمان خوابگاه جدید می گذرد، با همکاری همه همکاران در معاونت فرهگی – دانشجویی دانشگاه، نسبت به ساماندهی و تجهیز دو طبقه از این خوابگاه اقدام شده است.

وی افزود: در هر طبقه یک واحد مستقل دیگر اضافه کردیم و این طرح در بقیه طبقات هم اجرا خواهد شد تا در کل، بتوان ۱۲۰ دانشجو را در پنج طبقه اسکان داد،  بخشی از تجهیزات خریداری شده و بقیه وسایل  از خوابگاه قدیمی امام حسین (ع) منتقل می شود، بعد از افتتاح فاز یک، همه تلاشمان را برای ساماندهی و تجهیز فاز دوم که شامل ساخت و تجهیز امکانات رفاهی و ورزشی است،  انجام خواهیم داد، فاز دوم برای ساخت سالن ورزشی، سالن مطالعه، نمازخانه و سایت خوابگاه طراحی شده  و اجرا خواهد شد.

خوابگاه جدید دانشجویی دانشگاه علوم بهزیستی وتوانبخشیدر بلوار فردوس تهران واقع شده  و دارای ۳۴۰ مترمربع مساحت و ۱۷۰۰ مترمربع زیربنا (پنج طبقه با مشاعات) است که ظرفیت اسکان ۱۲۰ دانشجو را دارد، دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی با ۲۳ گروه آموزشی و هشت مرکز تحقیقات تحت نظارت وزارت بهداشت، نسبت به تعلیم و تربیت بیش از یک هزار و ۸۰۰ دانشجو در سه مقطع  رشته های تخصصی سه حوزه سلامت (رفاه و سلامت اجتماعی، سلامت روانی و توانبخشی)   اقدام می کند.

این دانشگاه هم اکنون دارای پنج خوابگاه برای اسکان حدود ۷۰۰ دانشجو است، که سه خوابگاه به دختران دانشجو و دو خوابگاه به دانشجویان پسر اختصاص دارد.   

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)