برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

درخواست معاون استاندار تهران برای توقف فوری صادرات میوه

«حشمت الله عسگری» روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: اکنون صادرات میوه در کشور به شدت افزایش یافته است، باغداران از ترس سرمازدگی و یخ زدگی به صورت زودهنگام محصولات باغی را از سطح درختان برداشت می‌کنند.

وی یادآورشد: از سوی دیگر مباشران و دلالان و هر کسی که می‌تواند میوه را پای درخت خریداری می‌کند تا بتواند وارد عرصه صادرات شود و همین موضوع منجر به افزایش قیمت این محصول در بازار شده‌است.

عسگری گفت: از سویی بخشی از میوه برداشت شده و صادرات کماکان در حد بسیار بالایی ادامه دارد و میوه از کشور خارج می‌شود و این نگرانی را ایجاد می کند که میوه تا شب عید گرانتر شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران خاطرنشان کرد: جهاد کشاورزی باید در زمینه صادرات میوه ورود و تجدید نظر کند و اگر خواست سیاست های تنظیم بازار کشور را مد نظر قرار دهد.

وی با بیان اینکه هر ساله دولت به مناسبت شب عید، میوه مورد نیاز را خریداری و ذخیره سازی می کرد، اظهارداشت: اکنون بحث ما این است که ذخیره سازی در این زمان سودی ندارد.

عسگری تاکید کرد: دولت برای خرید میوه انبوه برای ذخیره سازی، باید یارانه سنگینی پرداخت کند و خود همین اتفاق نیز باعث می شود، قیمت میوه بار دیگر از هم اکنون افزایش یابد و خودش نگرانی ایجاد می‌کند.

این مقام مسئول  ادامه داد: از سوی دیگر همچنان درهای صادرات این محصول باز است و تا زمانی که این روند ادامه دارد کسی اقدام به ذخیره‌سازی نمی‌کند و بدون شک باید با قید فوریت در روند صادرات میوه تجدید نظر انجام گیرد.

  ادغام اُرگانیسم‌های زنده در اشیاء چاپ شده

وی تصریح کرد: اگر این اقدام به فوریت انجام نشود، برای شب عید با قیمت میوه گزافی مواجه خواهیم بود و آن زمان نمی‌توان برای کنترل بازار اقدامی انجام داد.

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)