برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

دولت بخشی از روغن مورد نیاز صنایع شکلات کشور را تامین کرد

«جمشید مغازه‌ای» روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: فروش شیرینی و شکلات صنعتی نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۰ درصد در کشور کاهش یافته‌است.

وی با بیان اینکه شیوع ویروس کرونا بر این صنعت تاثیری نداشته و تمامی کارخانه ها فعال است، گفت: اما به دلیل تورم و افزایش قیمت مواد اولیه قیمت تمام شده محصولات افزایش داشته است.

مغازه‌ای ادامه داد: تولید کنندگان با توجه به قیمت تمام شده می توانند ۱۶ درصد برای خود سود در نظر بگیرند اما با توجه به قدرت خرید مردم بیشتر تولید کنندگان کمترین حاشیه سود یعنی پنج درصد را بر روی کالاهای خود در نظر گرفته اند.

وی ادامه داد: قیمت برخی از شکلات ها ۱۰ تا ۱۵ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافته است اما برخی کالاها نظیر بیسکویت که بیشتر مورد اقبال مردم است تا پنج درصد افزایش داشته است.

به گفته وی کمبودی در زمینه بیسکویت، شیرینی و شکلات صنعتی در بازار شب یلدا وجود ندارد و ممکن است برخی از تولیدکننندگان با توجه به سیاست های خود تخفیف هایی را برای این ایام بر روی محصول های خود در نظر بگیرند.

به گفته دبیر انجمن صنفی صنایع بیسکویت، شیرینی و شکلات ایران،  سال گذشته ۲۴۰ هزار تن انواع شیرینی و شکلات به ارزش ۷۰۰ میلیون دلار به ۶۶ کشور دنیا از جمله آمریکا صادر شد.

مغازه ای تهیه مواد اولیه تولید و شیوه برگشت ارز و بلاتکلیفی در بخشنامه های روزمره را از دیگر مشکلات این صنعت برشمرد و افزود: تولیدات این صنعت جزو کالاهای لوکس به شمار می رود بنابراین ارز مورد نیاز تامین مواد اولیه از بازار آزاد یا سامانه نیما تامین می‌شود.

  پیش‌بینی افزایش ۲۰ درصدی کشت مکانیزه برنج در مازندران

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)