برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

۲۴۲ میلیارد تومان به ‌حساب فرهنگیان بازنشسته واریز شد

محسن حاجی میرزایی با اشاره به پرداخت سهم‌الشرکه به فرهنگیان بازنشسته شده در بازه زمانی دوم شهریور تا اول مهر، گفت: مبلغ پرداختی شامل سهم عضو، سهم دولت و سود ناشی از فعالیت‌های اقتصادی صندوق ذخیره فرهنگیان است که به‌حساب ۱۶ هزار و ۶۸۸ نفر از فرهنگیان واریز شده است.
رییس هیات امنای صندوق ذخیره فرهنگیان تأکید کرد: از این مبلغ ۲۷ درصد حاصل واریزی اعضا است و واریزی سهم دولت نیز کمتر از ۹ درصد بوده است، درحالی‌که ۶۴ درصد از مابقی ۲۴۲ میلیارد تومان، مربوط به سودآوری ناشی از فعالیت‌های اقتصادی صندوق بوده است.
وزیر آموزش‌وپرورش با اعلام اینکه میانگین دریافتی اعضای بازنشسته صندوق بیش از ۱۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است، گفت: این در حالی اعلام می‌شود که میانگین واریزی اعضا به صندوق کمتر از ۴ میلیون تومان بوده است.
وی با اشاره به رشد سودآوری چشمگیر صندوق به‌ویژه در طول سه سال اخیر، ادامه داد: این رقم همه دریافتی فرهنگیان مذکور نیست زیرا سود سال مالی منتهی به ٣١ شهریور ۱۳۹۹ پس از تقسیم در بین اعضا، به‌حساب آن‌ها واریز می‌شود و میزان دریافتی آن‌ها را افزایش می‌دهد.
حاجی میرزایی با اشاره به اینکه فرهنگیان عضو صندوق برای بهره‌مندی کامل از سهم دولت و سودآوری موسسه، می‌توانند میزان واریزی خود را تا سقف ۵ درصد افزایش دهند، یادآور شد: فرهنگیان در آستانه بازنشستگی هم می‌توانند به عضویت خود در صندوق ادامه داده و از سودآوری چشمگیر سال‌های آتی برخوردار شوند.

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)

  تخفیف محصولات در نمایشگاه‌های بهاره چقدر است؟