برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

فراخوان پژوهش‌های مسئله‌محور در جشنواره ریتکس

به گزارش ایرنا، جشنواره پژوهش های مسئله محور (ریتکس) برای توسعه و حمایت از پژوهش های کاربردی و مسئله محور دانشگاهیان توسط  پارک فناوری پردیس طراحی شده است.

امروز همچنین پوستر جشنواره ریتکس در محل پارک فناوری پردیس رونمایی شد.

رسول رجایی کارشناس پژوهش فناوری پارک فناوری پردیس در خصوص این جشنواره گفت: این جشنواره در ادامه ماموریت راهبری پایان نامه های دانشگاهی و حمایت از پژوهش شرکت ها که باید هر دو در یک روندپیاده سازی شود، طراحی شده است.

وی ادامه داد: این جشنواره در چهار فاز و در دو نوبت در سال برگزار می شود و حمایت از پژوهش های شرکت ها و راهبری پایان نامه های دانشگاهی را انجام خواهد داد.

رجایی گفت: این جشنواره بستری برای جریان سازی پژوهش های دانشگاهی و شرکت های دانش بنیان است.

وی ادامه داد: ایجاد بستر تسهیل گری واسط پیوند نظام مند پژوهش های علمی و زیست بوم فناوری و نوآوری کشور، جریان سازی شتاب بخشی و رونق گفتمان ” پژوهش های مساله محور”، ایجاد بستر تسهیل گری پژوهش های علمی کشور در جهت مهارت افزایی و تحقق کسب و کارهای دانش بنیان، ایجاد پویایی پژوهشی در توسعه نسل های نوین دانشگاهی هم جوار پارک های فناوری و توجه کلان و همه جانبه نگر به تمامی مقوله های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی، فناورانه و مردمی زیست بوم نوآوری در کشور از اهداف این جشنواره است.

این کارشناس افزود: این جشنواره در چهار فاز هدایت گری و توانمندسازی، مهارت های عمومی، بوتکمپ های پژوهش مسئله مور، پژوهش های دانشگاهی مسئله محور، مهارت افزایی و تجاری سازی تخصصی و ورود به زیست بوم فناوری طراحی شده است.

  مبارزه با ملخ صحرایی در سیستان و بلوچستان به حدود ۱۴۰هزار هکتار رسید

وی گفت: توانمندسازی هسته های پژوهشی در شرکت ها، حمایت از تحقیق و توسعه شرکت ها، حمایت از نمونه سازی و تجاری سازی دستاوردهای پژوهشی، امکان جذب و استقرار در مرکز رشد نخبگان و  تسهیلات خدمات آزمایشگاهی از موضوعاتی است که در پلتفرم حمایت از پژوهش های مسئله محور حمایت می شود.

رجایی یادآور شد: هسته دانشجویی، هسته دانش‌آموزی، دانش آموختگی و بین المللی چهار بخش رقابتی مسابقات پژوهش های فناورانه در این جشنواره است.

وی ادامه داد: آثار ارسالی به مسابقات پژوهش های فناورانه باید در قالب استندآپ ایده پژوهشی و پژوهش های دانشگاهی باشد و بخش پژوهش های دانشگاهی نیز باید در قالب طرح پژوهشی، پایان نامه و رساله دکتری آثار خود را ارسال کنند.

وی افزود: چند رسانه ای (پادکست، کلیپ، ویدئو) ارایه شفاهی سه دقیقه ای، تصویرسازی علمی (پوستر، چکیده تصویری) ارایه شفاهی از جمله قالب هایی است که شرکت کنندگان در ین جشنواره می توانند آثار خود را ارایه کنند.

رجایی گفت: از امروز فراخوان شرکت در این جشنواره از سوی دبیرخانه آن منتشر خواهد شد و علاقه مندان می توانند تا یکم بهمن ماه آثار خود را به آدرس تهران، کیلومتر ۲۰ جاده دماوند، پارک فناوری پردیس ارسال کنند.

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)