برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

تعمیق برنامه‌ های پرورشی در مدارس غیرانتفاعی

به گزارش وزارت آموزش‌وپرورش، شهریار فولادوند چهارشنبه در نشست مشترک مدیران کل آموزش‌ و پرورش و روسای ادارات مدارس و مراکز غیردولتی و مشارکت‌های مردمی استان‌ها  از اجرای دو طرح؛ برنامه راهنمای عمل فعالیت‌های پرورشی مدارس غیردولتی باهدف کیفی سازی و تعمیق برنامه‌های تربیتی و پرورشی و اجرای طرح بالندگی نیروی انسانی سخن گفته و افزود: در راستای ارتقاء صلاحیت‌های حرفه‌ای معلمان مدارس غیردولتی در سه حیطه عمومی، تخصصی و حرفه‌ای، استانداردها و عناوین آموزشی را برای ۱۳ رسته شغلی تعیین می‌کنیم.

وی گفت:‌ علیرغم همه تلاش‌های صورت گرفته برای توسعه آموزش‌و پرورش و نهادینه شدن فرهنگ مشارکت، نیازمند پرهیز از نگاه سلیقه‌ای و همچنین وحدت فرماندهی در سه حوزه؛ برنامه‌ریزی، اجرا و نظارت در امر مشارکت هستیم.

وی در این نشست که با حضور وزیر و در وزارتخانه آموزش ‌و پرورش برگزار و به‌ صورت ویدئوکنفرانس از طریق بستر شبکه شاد برگزار شد هدف از اجرای طرح راهنمای عمل فعالیت های پرورشی را کیفی سازی و تعمیق برنامه‌های تربیتی و پرورشی در مدارس غیر دولتی عنوان کرد.

فولادوند با اشاره به اهمیت قانون شوراهای آموزش‌ و پرورش اظهار کرد: سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی تلاش می‌کند با اجرای قانون شوراها به‌عنوان محوری‌ترین قانون در حوزه تعلیم و تربیت و بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود شوراهای آموزش‌وپرورش سراسر کشور، بستر قانونی مشارکت‌جویی و مشارکت‌پذیری را فراهم سازد.

او تصریح کرد: شورای آموزش‌وپرورش به‌عنوان نهادی راهبردی، حرکت ساز، خلاق و راهگشا می‌تواند با بهره‌گیری از ظرفیت خود برای حل مشکلات محلی و منطقه‌ای نقش‌آفرینی کند.

شوراهای آموزش‌وپرورش مصوبات ارزنده‌ای در دوران کرونا داشته‌اند

  ۱۰۰ میلیارد تومان برای توسعه مرز باشماق مریوان نیاز است

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی اضافه کرد: در زیست‌بوم جدید ناشی از شیوع بیماری کرونا، شوراهای آموزش‌وپرورش در امر صیانت از سلامت دانش آموزان با تأمین ملزومات بهداشتی، مقدمات سخت‌افزاری، تأکید بر اجرای پروتکل‌های بهداشتی در مدارس، الزام مدیران اجرایی استان به آماده‌سازی زیرساخت‌های فنی برای دسترسی دانش آموزان به اینترنت، حمایت از شبکه ملی شاد، تأمین تبلت برای دانش آموزان محروم و …مصوبات و اقدامات سازنده‌ای در این راستا داشته‌اند.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی از تشکیل جلسات شوراهای آموزش‌وپرورش در شرایط سخت کرونایی خبر داد و اظهار کرد: بیش از ۱۷ هزار و ۲۳۰ مدرسه غیردولتی با پوشش قریب به ۱ میلیون و ۷۰۰ هزار دانش‌آموز با سرمایه‌های شخصی و مشارکت مؤثر در امر آموزش جلوه‌ای عظیم از مشارکت در حوزه تعلیم و تربیت را محقق ساخته‌اند.

فولادوند ادامه داد: بخش غیردولتی با کاهش تراکم کلاس‌ها و افزایش کیفیت آموزش و تنوع در ارائه سبک‌ها و شیوه‌های یاددهی-یادگیری بار بزرگی را در حوزه تعلیم و تربیت به دوش می‌کشد.

وی گفت: تلاش کرده‌ایم با رعایت و کاربست سه اصل و مؤلفه مهم؛ حمایت، نظارت و هدایت به افزایش کیفی و کمی این مدارس کمک کنیم و در راستای سیاست‌های دولت تدبیر و امید باهدف رعایت حقوق شهروندی، تحقق شفافیت، اجرای دولت الکترونیک و کاهش مراجعات مردم، سامانه‌های؛ ثبت شکایات مردمی، سامانه استعلام شهریه و سامانه صدور مجوز را راه‌اندازی کنیم.

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)