برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

فروش ۸۳۰ میلیارد تومانی شرکت‌های دانش بنیان در نمایشگاه‌های ایران ساخت

به گزارش ایرنا، پیمان صالحی روز پنجشنبه در مراسم افتتاحیه هشتمین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ایران‌ساخت و بیست و یکمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری و بازار که به صورت آنلاین در محل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار شد، گفت: نمایشگاه امسال ایران‌ساخت مانند هر سال دستاوردهای بزرگی در زمینه تجهیزات داشته است.

وی بیان کرد: ما با برگزاری نمایشگاه ساخت ایران مفتخر هستیم که جوانان ایرانی از محصولات ایران ساخت در دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها استفاده می‌کنند، تجربه نشان داده که توانسته‌ایم قله‌های ساخت تجهیزات پیشرفته را به همت متخصصان داخلی درنوردیم و به مرحله سرریز فناوری برسیم.

صالحی افزود: بسیاری از شرکت‌های دانش‌بنیان توانستند در حوزه تجهیزات مرتبط با کرونا ورود کرده و دستاوردهای خود را در نمایشگاه ایران ساخت نیز به نمایش بگذارند.

وی با بیان اینکه در چند سال اخیر شرکت‌های نوپا که در نمایشگاه تجهیزات حضور داشتند، به شرکت بزرگ تبدیل شده‌ و در بازارهای بین المللی حضور دارند، گفت: هر ساله شرکت‌های جدیدی در نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ایران‌ساخت حضور پیدا می‌کنند. این شرکتها می‌توانند در آینده به مرحله‌ای برسند که محصولات قابل رقابت داشته باشند؛شاید بتوان این گونه بیان کرد که بسیاری از این شرکت‌ها به شرکت‌های تک شاخ تبدیل خواهند شد.

معاون نوآوری و تجاری‌سازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری یادآور شد: در ابتدای برگزاری نمایشگاه تجهیزات به همه محصولات ۵۰ درصد یارانه اختصاص می‌یافت اما اکنون به مرحله ای رسیدیم که بیشترین یارانه از سوی معاونت علمی به تجهیزات با تکنولوژی‌های بالا تعلق می گیرد.

 به گفته صالحی در هفتمین دوره نمایشگاه تجهیزات که در سال رونق تولید برگزار شد  ۲۶۰ درصد جهش تولید نسبت به نمایشگاه ششم برآورد شده بود و این نشان می‌دهد که شرکت‌های دانش بنیان فناوری‌های خوبی توانستند محصولات خود را به بازار عرضه کنند.

  الزام عرضه‌کنندگان ماسک به رعایت قیمت مصوب

وی همچنین گفت: سال گذشته ۴۶ درصد خرید محصولات این شرکتها توسط واحدهای تابعه وزارت علوم بوده است و امیدواریم که امسال هم این روند ادامه پیدا کند.

معاون نوآوری و تجاری سازی معاونت عملی و فناوری ریاست جمهوری ابراز امیدواری کرد: بودجه‌های دانشگاهی طوری اختصاص یابد که این نهادها بتوانند خریدهای خود را از تجهیزات ساخت داخل و از نمایشگاه تجهیزات داشته و تمام واحدهای تابعه وزارت بهداشت، وزارت جهادکشاورزی دانشگاه آزاد آموزش و پرورش، مدارس، هنرستان‌ها، پژوهش سراها و غیره بتوانند از تجهیزات ساخت داخل بهره ببرند.

وی تصریح کرد: باید بتوانیم از بودجه های دولتی دانشگاهها و مراکز علمی را تجهیز کنیم.

 بیست و یکمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری و فن بازار وهشتمین نمایشگاه تجهیزات و آزمایشگاهی ایران ساخت که امروز به صورت آنلاین در سالن شیخ بهایی معاونت علمی ریاست جمهوری با حضور سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری و منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به صورت مجازی آغاز بکار کرد و تا ۳۰ آذر برپا است.

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)