برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

آثار ۲ هنرمند مازندرانی برگزیده نمایشگاه مجازی یونسکو شد

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی مازندران ، آثار خانم‌ها آسیه طحانی در رشته معرق جرم و مژده مصحفی در رشته دوخت عروسک پارچه‌ای در مرحله نهایی این نمایشگاه که به مناسبت هفته هنر افغانستان برگزار شد ، برگزیده شده است.

کمیسیون ملی یونسکو ایران به مناسبت هفته هنر افغانستان نمایشگاه مجازی را با عنوان ” جان پدر کجاستی ؟ ” برگزار کرد. این نمایشگاه مجازی از روز شنبه ۲۲ آذر شروع به کار کرد و تا ۲۹ همین ماه به مدت یک هفته ادامه داشت.

” جان پدر کجاستی ؟ ” برگرفته از صدای پدر دانشجوی افغانی است که فرزندش به همراه دستکم ۱۱ تن از هم دانشگاهی هایش ۱۲  آبان با حمله تروریستی گروه داعش به دانشگاه کابل کشته شد. این پدر افغانی که نمی دانست فرزندش کشته شده بارها و بارها با تلفن همراهش تماس گرفت و هر بار وقتی پاسخی نشنید جمله ” جان پدر کجاستی ؟ ” را پرسید. 

کمیسیو ملی یونسکوی ایران نمایشگاه مجازی را با آثار هنرمندان رشته های مختلف خوش نویسی ، گرافیک ، نقاشی و نگارگری ، عکاسی ، صنایع دستی و موسیقی با سازهای سنتی برگزار کرد و در طول مدت یک هفته برگزاری نمایشگاه هم هر شب برنامه ویژه با حضور و سخنرانی استادان رشته های مختلف هنری داشت.

استان مازندران ۱۲ هزار هنرمند صنایع دستی در ۷۰ رشته دارد که از این تعداد حدود هشت هزار نفر دارای شناسنامه فعالیت تولیدی صنایع دستی هستند. 

از مجموع حدود ۲۰۰ هنر صنایع دستی کشور در حال حاضر ۸۲ مورد در استان مازندران تولید می‌شود که ۱۵ هنر بومی و شناسنامه دار استان مازندران هستند. 

  یارانه خرید تجهیزات آزمایشگاهی از ایران ساخت افزایش یافت

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)