برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

عرضه‌کنندگان مواد شیمیایی در شهرهای قرمز فعالیت می کنند

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از اتاق اصناف ایران، «سید مهدی طاهری» با اشاره به اینکه صنف تامین کنندگان مواد شیمیایی می توانند در تمام شهرها فعالیت داشته باشند، افزود: اعضای این صنف مواد اولیه کارخانه های دارویی کشور را تامین می‌کنند، سیترات پتاسیم در دیالیز کلیه‌ها استفاده می‌شود، سیترات پتاسیم در دارویی و آبکاری و نیز سیترات سدیم در آبکاری، تولید پنیر پیتزا و مواد افزودنی استفاده می‌شود.

وی توضیح داد: فعالان این حوزه علاوه بر تولید مواد اولیه کارخانه های دارویی، مواد افزودنی خوراکی مثل اسید سیتریک جوش شیرین، ویتامین ب، ث ، د۳ و … را هم تولید می‌کنند. همچنین از ۲۰ اسفند سال ۹۸ تا کنون، اعضای این صنف مواد ضد عفونی دست و سطوح را برای مبارزه با کرونا تولید کردند.

رییس اتحادیه صنف مواد شیمیایی صنعتی تهران در زمینه ضرورت ثبت مواد شیمیایی وارداتی در سامانه تجارت تاکید کرد: یکی از کارهای بسیار مهم که انجام شد، مهیا کردن امکان ثبت مواد شیمیایی در سامانه تجارت بود و برای این منظور، ۲۲۰ قلم مواد شیمیایی پر خطر، سمی، انفجاری و حتی اتوکسین‌ها را تفکیک کرده و برای آنها تعرفه‌های گمرکی و شماره شناسایی یکتا برای ترکیبات شیمیایی تعریف شد که به تعداد ۲۶۸ قلم کالا رسید، ضمن اینکه هر واردکننده مواد شیمیایی باید کد رهگیری دریافت کند.

به گزارش ایرنا، فعالیت صنف «تامین‌کنندگان مواد شیمیایی برای عرضه مواد ضد عفونی و نیاز کارخانه های دارویی، بیمارستان‌ها، آزمایشگاه‌ها و صنایع مختلف» از روز ۱۱ آذر در تمام شهرهای قرمز، نارنجی و زرد، مجاز اعلام شد.

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)

  رخوت کرونایی صنعت گردشگری آذربایجان‌شرقی