برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

پژوهشگران و فناوران برگزیده دانشگاه امیرکبیر معرفی شدند

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از دانشگاه صنعتی امیرکبیر، در مراسم بزرگداشت هفته پژوهش و فناوری این دانشگاه مهدی دهقان و سجاد جعفری به عنوان دانشمندان برتر تقدیر شد.

همچنین در این مراسم از  الهه کوثری و  فریدون مقدس نژاد اساتید برگزیده مقالات،  سیدعلی میرحسینی ،  فرناز هوشمند خلیق و  ابوالفضل اسلامی اساتید برگزیده در بخش کتاب لاتین و  سید محمد حسین میرباقری استاد برگزیده کتاب فارسی تقدیر شد.

در این مراسم از ۱۰ پایان نامه برگزیده دانشجویان در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری تقدیر شد که در بخش دانشجویان برتر مقطع دکتری محمدرضا مهدیانی، رضا محمدی، میلاد وهابی، محسن یارمحمدی، مهدی عباسی و در بخش دانشجویان برتر مقطع کارشناسی ارشد از محمد رئیس پور، حانیه احمدی، هادی شکربیگی، متین وطنی و فرهاد کیوانی مهر معرفی شدند

در این مراسم از فرهاد فانی صابری به عنوان اختراع صنعتی برگزیده،  علی کمالی به عنوان استاد صنعتی برگزیده داخلی، سمیه اکبری به عنوان استاد صنعتی برگزیده بین المللی،  سید محمد حسین میرباقری برای پروژه صنعتی برگزیده و مرتضی صاحب الزمانی برای پژوهشکده برگزیده تقدیر شد.

در این برنامه شرکت فرزان فن اندیش فردا به عنوان شرکت دانش بنیان برگزیده، مرکز فناوری سامسونگ به عنوان مرکز شتاب دهنده و نوآوری برگزیده، شرکت آینده سازان هوشمند دادسان به عنوان واحد فناور برگزیده مستقر در مرکز رشد ، شرکت سیناپس به عنوان برترین واحد فناور مرکز فناوری سامسونگ و شرکت فیروزه فرابر سریع به عنوان برترین واحد فناور فینوا معرفی شدند.

در این مراسم آزمایشگاه مقاومت مصالح دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه صنعتی امیرکبیر نیز به عنوان آزمایشگاه برگزیده انتخاب و از یونس علیزاده تقدیر شد.

ارتقا کیفی برون دادهای پژوهشی از برنامه های دانشگاه صنعتی امیرکبیر است

همچنین معاون پژوهشی دانشگاه صنعتی امیرکبیر در این مراسم گفت: ارتقا کیفی برون دادهای پژوهشی جزو برنامه های اصلی دانشگاه است که برای دستیابی به این هدف سیاست های تشویقی و حمایتی در نظر گرفته خواهد شد.

  سه واکسن انسانی تا پایان امسال تولید می‌شود

حسین حسینی تودشکی گفت: با وجود شیوع بیماری کرونا سعی شد که فعالیت های آموزشی و پژوهشی دانشگاه تعطیل نشود و ادامه یابد البته فعالیت های آزمایشگاهی به دلیل اینکه نیازمند حضور افراد بود در ابتدای بروز این بیماری با مشکلاتی مواجه بود اما اکنون با برنامه ریزی های صورت گرفته تا حد زیادی فعالیت در آزمایشگاه ها براساس پروتکل های بهداشتی دنبال می شود.

وی تاکید کرد: براساس آمارهای موجود دانشگاه صنعتی امیرکبیر در حوزه ارجاع به مقالات پیش رفت های خوبی نسبت به سال های گذشته داشته است که برنامه داریم این رویه همواره رو به رشد باشد.  

معاون پژوهشی دانشگاه صنعتی امیرکبیر عنوان کرد: توسعه نوآوری از برنامه های اصلی دانشگاه بشمار می رود و افزایش فعالیت شرکت های فناور و نوآور در برج فناوری این دانشگاه در این راستا است.

حسینی تودشکی اضافه کرد: حدود 30 شرکت فناور و دانش بنیان مستقر در برج فناوری این دانشگاه پس از شیوع بیماری کرونا در راستای مقابله با این بیماری فعالیت می کنند که فعالیت این شرکت ها در نوروز نیز تعطیل نشد.

وی اظهار داشت: این شرکت ها در حوزه محصولات و خدمات به جامعه پزشکی مانند تولید مواد ضدعفونی کننده غیرالکی، تجهیزات پزشکی، مشاوره پزشکی، رصد بیماران پس از ترخیص از بیمارستان و آموزش مجازی فعالیت می کنند.

معاون پژوهشی دانشگاه صنعتی امیرکبیر اظهار داشت: درحال حاضر۲۸۸  واحد فناور در برج فناوری دانشگاه مشغول به فعالیت هستند.

 حسینی تودشکی گفت:  نگاه کیفی به برون دادهای پژوهشی از دیگر برنامه های این دانشگاه است که براساس آن بتوانیم اثرگذاری بهتری در سطح بین المللی داشته باشیم که برای دستیابی به این هدف سیاست های تشویقی و حمایتی در نظر گرفته شده است.

 22 تا 28 آذر ماه هفته پژوهش نامگذاری شده است.

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)