برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

ارتقای صنعت گردشگری اصفهان مستلزم بهبود زیرساخت‌های حمل و نقل است

فریدون الهیاری روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: توسعه تمامی زیرمجموعه‌های این صنعت مانند گردشگری تفریحی، فرهنگی، طبیعی و تاریخی اصفهان در گام نخست نیازمند ارتقای سخت افزارهای مورد نیاز مانند راه‌ها و زیرساخت‌های عبور و مرور چه در استان و چه در شهرهای اصلی گردشگری است.

وی اضافه کرد: در سال‌های گذشته اگرچه به این مهم توجه شد اما تا نقطه مطلوب فاصله داریم و در این ارتباط می‌طلبد که برنامه‌ریزی جامعی صورت پذیرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اصفهان با اشاره به نقش محوری استان اصفهان در گردشگری کشور خاطرنشان کرد:  وجود بیش از ۲۲ هزار بنا و اثر تاریخی و یکهزار و با ۸۵۰ ثبت ملی این خطه را همواره در کانون توجه و انتخاب گردشگران هموطن و بین‌المللی قرار داده است.

الهیاری تصریح کرد: گردشگران خارجی که به ایران می‌آیند همواره اصفهان را به عنوان یکی از مقاصد اصلی خود بر می‌گزینند، بنابراین هدف‌گذاری در منطقه باید بر کیفی سازی خدمات و توسعه زیرساخت‌ها و بر مبنای پذیرش هرچه بیشتر گردشگران سایر نقاط جهان باشد.

وی با بیان اینکه گردشگران خارجی در ایران بیشتر از سفرهای زمینی بهره می‌برند اظهارداشت: بنابراین احداث جاده‌های استاندارد و ایمن و دسترسی راحت و سریع به مقاصد گردشگری بویژه در اصفهان و دیگر مناطق مرکزی کشور مفید و سودمند خواهد بود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اصفهان به ضرورت افزایش آزادراه‌های ایمن و به روز اشاره کرد و گفت: صرفه جویی در زمان همیشه از موضوعات اصلی گردشگران است و تسریع در سفر را مورد توجه قرار می‌دهند و بی شک آزادراه‌ها و محورهای مواصلاتی مناسب در این راستا اثربخش خواهد بود.

  کارگاه‌های مَلی بافی خراسان جنوبی در حال توسعه است

الهیاری با بیان اینکه توسعه صنعت گردشگری به همت همگانی و همکاری دستگاه‌های مختلف اجرایی نیاز دارد خاطرنشان کرد: گردشگری یکی از رویکردهای جدی کشورها برای ارزآوری محسوب می‌شود و ما نیز باید به نحو احسن از این ظرفیت استفاده کنیم.

استان اصفهان با پنج میلیون نفر جمعیت به عنوان قطب گردشگری کشور دارای ۱۰۷ شهر و یک‌هزار و ۹۳۴ روستاست، در این خطه به غیر از آثار تاریخی افزون بر ۶۰۰ باب خانه تاریخی، ۹۰ موزه تاریخی، مردم شناسی، فرهنگی و طبیعت دولتی و خصوصی وجود دارد.

۱۱ هزار و ۵۰۰ کیلومتر راه در استان اصفهان وجود دارد و با توجه به موقعیت ویژه جغرافیایی، به عنوان چهارراهی ترانزیتی رتبه نخست حمل بار و رتبه سوم حمل مسافر را در کشور داراست.

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)