برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

فرمول واکسن انگلیسی کرونا ۱۰۰ درصد موثر است

به گزارش روز یکشنبه پایگاه خبری ساینس‌دیلی، آزمایش های اولیه این واکسن نتایج متفاوتی در رابطه با میزان کارآیی آن به همراه داشته است. در ابتدا کارآیی آن در حدود ۷۰ درصد بود، اما با تغییر دوز مورد استفاده واکسن، کارآیی آن تا ۹۰ درصد نیز افزایش یافت.

در آزمایش های بالینی این واکسن که در مقیاس وسیع توسط داوطلبان انگلیسی و برزیلی انجام شد، این واکسن در افرادی که دو دوز کامل آن را دریافت کردند، حدود ۶۰ درصد کارآیی داشت؛ اما افرادی که ابتدا نصف دوز و یک ماه بعد یک دوز کامل را دریافت کردند کارایی ۹۰ درصدی را نشان دادند. کمبود شفافیت و وضوح در نتایج متفاوت به دست آمده از این آزمایش ها، به انتقادات شدیدی نسبت به این نتایج منجر شد.

دولت انگلیس ۲۳ دسامبر اعلام کرد تهیه کنندگان واکسن Oxford-AstraZeneca اطلاعات مربوط به این واکسن را در اختیار آژانس نظارتی محصولات دارویی و سلامتی قرار داده‌اند. این اطلاعات در دست بررسی است و انتظار می‌رود پس از اعلام نظر آژانس، این اطلاعات به طور عمومی منتشر شود.

کشورهای عضو اتحادیه اروپا دیروز (یکشنبه) به طور رسمی طرح واکسیناسیون جمعیت ۴۵۰ میلیون نفری این اتحادیه را در برابر بیماری همه گیر «کووید ۱۹» آغاز کردند. برنامه واکسیناسیون در کشورهای عضو اتحادیه اروپا در حالی آغاز شد که موارد ابتلا به نوع جهش یافته ویروس کرونا که پیش از این در انگلیس شیوع یافته بود در فرانسه و اسپانیا نیز گزارش شده است.

سران ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا تلاش کرده بودند تا اطمینان یابند واکسن به طور عادلانه در دسترس همه این کشورها قرار خواهد گرفت و هر کشور از دیروز طرح واکسیناسیون کرونای خود را با واکسن‌های شرکت‌های فایزر و بایون تک آغاز کرد.

  مصرف تریاک مرگ زودرس در بیماران دیابتی را ۳۰ درصد افزایش می‌دهد

در طول چند هفته اخیر، سه گونه جدید از ویروس کرونا که حداقل در ۱۳ کشور جهان شیوع دارند، شناسایی شده است. در بین این ویروس‌ها، گونه‌ای که روز ۱۴ دسامبر در انگلیس شناسایی شد و VUI-۲۰۲۰۱۲/۰۱  نام دارد،  تا ۷۰ درصد بیشتر از سایر گونه‌های این ویروس مسری است.

هفته گذشته آفریقای جنوبی نیز خبر از شناسایی یک گونه جدید ویروس کرونا موسوم به ۵۰۱.V۲ داد که حتی بیش از گونه انگلیسی دچار جهش شده و اکنون ویروس غالب آفریقای جنوبی محسوب می‌شود.

سومین گونه از این ویروس نیز با عنوان P۶۸۱H  در نیجریه شناسایی شده است. نوع جهش این ویروس با دو گونه قبلی متفاوت است و ظاهرا سرعت انتشار آن نیز از دو گونه جدید دیگر کمتر است.
با وجود این هیچ‌یک از گونه‌های جدید مرگبارتر از گونه‌های قبلی نبوده و در برابر واکسن مقاوم نیستند.

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)