برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

زالی: شرایط تهران همچنان ناپایدار و شکننده است 

علیرضا زالی روز سه شنبه در حاشیه بیست و یکمین جشنواره ابوریحان بیرونی در جمع خبرنگاران افزود: هنوز بالغ بر ۲ هزار ۹۹۰ بیمار بستری در تهران داریم، این موضوع نشان می دهد که همچنان باید پروتکل های بهداشتی را به دقت رعایت کنیم.

وی ادامه داد: در ۲۴ ساعت گذشته در تهران قریب به ۳۰۰ بیمار جدید بستری شدند که ۱۰۱ نفر آنان در بخش مراقبت های ویژه بستری هستند.

زالی اظهار امیدواری کرد که با برنامه های مداخله ای، شاهد کاهش بیشتر روند بیماری باشیم و این بیماری کنترل شود.

کاهش روند کرونا در روزهای اخیر
وی ادامه داد: در روزهای اخیر با کاهش نسبی روند بیماری اعم از بستری، سرپایی و مرگ و میر در کشور از جمله استان تهران روبرو بودیم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی تصریح کرد: در حال بررسی و تحلیل آماری دقیق در این زمینه هستیم، اما بارها اعلام شده به دلیل ماهیت پیچیده این بیماری و قدرت بالای سرایت پذیری و خدشه دار شدن فاصله گذاری اجتماعی که وجود دارد، کماکان وضعیت کلان شهرهای مانند تهران شکننده و ناپایدار تلقی می شود.

تهران همچنان نارنجی است
وی با اشاره به اینکه تهران همچنان نارنجی است، افزود: برخی از محدودیت های ۲ ماه گذشته، در هفته جاری هم اعمال شد و عمدتا شامل کاهش ظرفیت کارکنان و بخشی از گروه های ۳ و ۴ است.

زالی گفت: به نظر می رسد ادامه و استمرار محدودیت ها در تناسب با وضعیت ایپدپیولوژی بیماری در استان تهران خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: براساس توافقی که با ستاد ملی مقابله با کرونا و وزارت بهداشت شده، شاخص های هر هفته استخراج می شود. شرایط شهر تهران در روزهای آخر هفته سنجیده می شود که استمرار، تشدید یا تقلیل محدودیت ها متناسب با این شاخص های آماری خواهد بود.

  آغاز آخرین مرحله آزمایشات بالینی داروی آنتی بادی برای کووید ۱۹

بیست و یکمین جشنواره ابوریحان بیرونی امروز با معرفی نفرات برگزیده در بخش های بین الملل، ملی، پژوهشگران، فناور، مقاله، کتاب، مجله و دانشجویان منتخب و تقدیر و تجلیل از آنان در سالن همایش دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به کار خود پایان داد.

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)