برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

زالی: جهش ویروس کرونا می‌تواند اثربخشی واکسن را زیرسوال ‌ببرد

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه و آموزش ایرنا، علیرضا زالی روز سه شنبه در بیست و یکمین جشنواره پژوهشی ابوریحان بیرونی افزود: این موضوع نشان می دهد در خرید واکسن باید به این موارد توجه جدی داشته باشیم.

وی اظهار داشت: محققان ما باید در مورد این تغییر تحلیل عمیق داشته باشند که با این تغییر چه رویکردی را در حوزه ملی و سلامت نسبت به ادامه روند کرونا باید اتخاذ کنیم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی با بیان این که کرونا موضوع اصلی مبتلا به همگان است، گفت: خبر هولناک اخیر جهش ویروس کرونا در انگلیس، اکثر محققان و دانشمندان جهان را در یک بهت و نگرانی زائد الوصف فروبرد.

زالی ادامه داد: این موضوع از جمله اتفاقات نگران کننده در حوزه جهش ویروس های RNA بود که متاسفانه در حال وقوع است. بخشی از خواب نگران کننده در این حوزه در حال تعبیر است.

به گزارش ایرنا، فناوری RNA یک مکانیسم کاملا جدید است. این مکانیسم بر پایه اطلاعات ژنتیکی عامل بیماری است که مولد پروتئینی است (در این مورد پروتئین‌های سطحی) که با کمک آن ویروس وارد سلول‌های فرد می‌شود.

وی در ادامه های خود افزود: کرونا نه تنها تهدیدی برای موارد آموزشی و پژوهشی نیست، بلکه به عنوان پیشران این حوزه در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی  عمل کرده است.

فرمانده ستاد عملیات مقابله با کرونا در کلان شهر تهران خاطرنشان کرد: ۴۲۴ مقاله از جمع ۴ هزار مقاله دانشگاه در زمره محصولات این دانشگاه در حوزه کرونا است.

زالی افزود: از ۶ محقق ایرانی که در چند ماه اخیر در حوزه پژوهشی تولیدات مکتوب داشتند، ۳ نفر از دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی هستند؛ به عبارتی ۵۰ درصد از ۶ نفر اول تولیدکنندگان مقالات کاربردی پژوهشی در حوزه کرونا از این دانشگاه هستند.

  مدرس خیابانی، مدیری از جنس صنعت و بازرگانی

بیست و یکمین جشنواره ابوریحان بیرونی با معرفی نفرات برگزیده در بخش های بین المللی، ملی، پژوهشگران، فناور، مقاله، کتاب، مجله و دانشجویان منتخب و تقدیر و تجلیل از آنان در سالن همایش دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به کار خود پایان داد.

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)