برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

لزوم تأمین زیرساخت‌های صادرات بخش کشاورزی

به گزارش روز جمعه ایرنا از سازمان توسعه تجارت ایران، «حمید زادبوم» در سی و هشتمین جلسه کارگروه توسعه صادرات با بررسی پیشنهادات وزارت جهاد کشاورزی در خصوص توسعه صادرات محصولات کشاورز، تصریح کرد: ضعف ناوگان یخچال‌های حمل محموله‌های صادراتی محصولات کشاورزی از مهم‌ترین چالش‌های سر راه صادرات است.

دبیر شورای‌عالی توسعه صادرات غیرنفتی، آموزش تجار و صادرکنندگان در بخش کشاورزی را از مهم‌ترین الزامات توسعه کمی و کیفی صادرات محصولات کشاورزی عنوان و خاطرنشان کرد: بایستی اتاق‌های بازرگانی، تعاون و اصناف ایران و تشکل‌های مرتبط برنامه‌ریزی هدفمندتری را انجام دهند.

وی افزود: با توجه به سوابق اقدامات و تصمیماتی که در جلسات قبل شورای‌عالی صادرات و کارگروه توسعه صادرات در خصوص توسعه صادرات خدمات فنی و مهندسی وجود دارد، کماکان دبیرخانه شورای‌عالی صادرات به عنوان رکن هماهنگی فرابخشی در حوزه‌ صادرات غیرنفتی کشور آماده طرح و بررسی پیشنهادات دستگاه‌های اجرایی و بخش خصوصی در جلسات کارشناسی و نشست‌های اصلی شورای‌عالی صادرات است.

به گزارش ایرنا، در ۹ ماهه سال‌جاری، ۱۱۰ میلیون تن کالا به ارزش ۵۲ میلیارد دلار بین ایران و کشورهای مختلف مبادله شد که سهم صادرات ۵۸ میلیون و ۲۰۰ هزار تن به ارزش ۲۵ میلیارد و ۱۰۰ میلیون دلار بود.

مقایسه صادرات غیرنفتی ایران با مدت مشابه سال قبل از لحاظ وزن ۱۷ درصد و ارزش ۲۰ درصد کاهش را نشان می‌دهد اما در ماه‌های باقی‌مانده از سال همچنان به روند افزایشی خود ادامه می دهد. همچنین واردات کالا از نظر وزن یک درصد و از لحاظ ارزش ۱۶ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشته است.

  ثبت‌نام مسابقه طراحی سکونتگاه‌های ماژولار نانوپلیمری تمدید شد

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)