برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

تشخیص باکتری و تجویز آنتی بیوتیک توسط کیت جدید

به گزارش مدیکال اکسپرس، این کیت متشکل از سه لایه است که با استفاده از لیزر برش داده شده‌اند. لایه اول حاوی چهار نوع آنتی بیوتیک متداول است که درون چهار محفظه کوچک قرار دارند. لایه میانی از جنس کاغذ جاذب ساخته شده و لایه زیرین از نوعی ژل کشت باکتری از جنس آگار ساخته شده است. هرسه لایه درون یک محفظه پلاستیکی قرار گرفته و مهروموم شده است.
برای استفاده از این کیت ابتدا نمونه خون بیمار روی کاغذ نمونه‌گیری دستگاه قرار گرفته و روی آن با نواری پوشانده می شود تا از خشکی یا آلودگی آن جلوگیری شود. سپس نمونه خون توسط کاغذ جذب شده و به چهار محفظه حاوی آنتی بیوتیک وارد می‌شود.
در صورت حضور هرگونه باکتری مضر در نمونه خون، رنگ کاغذ، آبی می‌شود. اما کاغذ دربرگیرنده هریک از آنتی‌بیوتیک‌ها که بر درمان آلودگی باکتری موثر باشند، به رنگ سفید درمی‌آید. اگر کاغذ آبی شده و هیچ‌یک از آنتی بیوتیک‌ها سفید نشوند، باید از آنتی بیوتیک دیگری برای درمان باکتری استفاده شود.
در آزمایشات اولیه این کیت با استفاده از باکتری E. coli معلوم شد کارآیی آن مشابه روش‌های تشخیصی متداول در آزمایشگاه‌های تشخیص طبی است.
به گفته محققان این ابزار علاوه بر تشخیص سریع وجود باکتری‌های مضر و شناسایی آنتی بیوتیک مناسب برای درمان آن‌ها، در صورت وجود باکتری‌های مقاوم در برابر چهار نوع آنتی بیوتیک موجود، مانع استفاده از این نوع آنتی بیوتیک‌ها و تشدید مقاومت باکتری‌ها در برابر آن می‌شود.
گزارش کامل این تحقیقات در نشریه Biosensors and Bioelectronics منتشر شده است.

  آمادگی دانش بنیان‌ها برای تولید ۵ میلیون کیت تشخیص سریع کرونا درماه

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)