برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

کاهش ۵۰ درصدی سفرهای دریایی به جزیره قشم

مدیر بنادر و دریانوردی قشم روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: این میزان کاهش سفر به قشم نشان از همسویی مردم با مسوولان بهداشتی کشور برای مقابله با ویروس کرونا دارد.

علی اشتری افزود:آمارها نشان می دهد که حجم اصلی ترددها از بندر پُهل به جزیره قشم مربوط به قشموندان و یا خودروهای سنگین حامل مواد غذایی و کالاهای ضروری است.

وی همچنین با اشاره به کاهش تردد مسافران در اسکله شهید ذاکری اظهار کرد: بیشتر مسافرانی که از طریق این اسکله وارد جزیره می‎شوند، شهروندان و کارمندان شاغل در این جزیره و یا بندرعباس هستند که روزانه در مسیر اسکله شهید ذاکری و شهید حقانی بندر عباس تردد می کنند.

رییس کمیته حمل و نقل ستاد اجرایی خدمات سفر قشم افزود: اسکله‌های گردشگری جزیره قشم هم با هدف کمک به سلامت مردم در برابر ویروس کرونا همچنان تعطیل است

وی ادامه داد:  کاهش سفرها با توجه به تعطیلی مدارس و دانشگاه ها نوید بخش اقدام مدبرانه مردم برای مقابله با کرونا است.

اشتری تصریح کرد: امید است با رعایت اصول بهداشتی هرچه زودتر شرایط به حالت عادی بازگردد و جزیره قشم همانند گذشته میزبان انبوه مهمانان و گردشگران باشد.

هشت اسکله گردشگری در مناطق شیب دراز، کندالو، هنگام، لافت، گورزین، سهیلی، طبل و گوران شهرستان قشم فعالیت می‌کنند. این شهرستان ۱۹ اسکله مسافری، تجاری و گردشگری دارد.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر داز توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

  استارتاپ‌ها ما را از کرونا مصون نگه می دارند

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتردر میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)