برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

کیفیت منبت ملایر زیر ذره‌بین بازرسان شورای جهانی صنایع دستی

ویدا توحدی عصر دوشنبه در حاشیه بازدید بازرسان شورای جهانی صنایع دستی از شهر ملی منبت در جمع خبرنگاران افزود: شرایط کنونی ملایر خوب است و بازدیدهای خوبی از ظرفیت‌های منبت این شهر به عمل آمد.

وی بیان کرد: از نظر طراحی، وجود دانشگاه‌های فعال در این حوزه، بخش خصوصی و دولتی در حمایت از این هنر باید مورد ارزیابی قرار می‌گرفت.

مشاور در امور توسعه و ترویج صنایع دستی در وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ادامه داد: بخش مهمی از ارزیابی امروز، حمایت مسوولان استان برای توسعه، تولید و فروش صنایع دستی در منطقه ای است که در آن فعالیت انجام می شود.

توحدی تاکید کرد: باید به این امر برسیم که معیشت بخشی از مردم، هنرمندان و صنعتگران آن منطقه به این هنر ارتباط مستقیم دارد.

وی همچنین از تلاش و پیگیری مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان و بازدید ۱۳ روز برای آماده سازی ملایر به صورت روزانه تقدیر کرد و افزود: تعداد کارگاه‌ها و فعالیت هنرمندان باید نشان دهنده این باشد که اصالت طرح ها قابلیت هنر جهانی و صادرات را دارد.

توحدی اظهار داشت: این ارزیابی از دانشگاه ها، کارگاه‌های منبت، مراکز آموزش فنی و حرفه ای و موزه ملایر باید انجام می‌شد تا در گزارش نهایی بازرسان نقص نداشته باشیم.

هیاتی متشکل از دکتر «غاده حجاوی» رییس منطقه آسیا و اقیانوسیه شورای جهانی صنایع دستی، «کِوین موری» معاون منطقه آسیا و اقیانوسیه در شورای جهانی صنایع دستی و «ویدا توحدی» مسوول ثبت شهرهای ملی و جهانی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و مشاور در امور توسعه و ترویج صنایع دستی کشور برای پیگیری پرونده ثبت جهانی منبت روز دوشنبه به ملایر سفر کردند.

  دانلود آهنگ این دلم مرده و طاقت دوریتو نداره

در این سفر یکروزه بازرسان شورای جهانی صنایع دستی مورد استقبال باشکوه مردم و فعالان مبل و منبت در دریاچه کوثر قرار گرفتند و پس از شرکت در نشست ارزیابان شورای جهانی صنایع دستی، از ظرفیت‌های منبت این شهر و موزه ملایر و کارگاه های صنایع دستی بازدید کردند.

همچنین در این سفر شهردار ملایر کلید شهر ملی منبت که روی چوب منبت کاری شده بود به بازرسان شورای جهانی صنایع دستی هدیه کرد.

ملایر پنج هزار کارگاه مبل و منبت، ۹ هزار استادکار و بیش از ۲۰ هزار هنرمند فعال در حوزه مبل و منبت دارد و بیش از ۶۰ درصد تولیدات مبلمان منبت کشور را به خود اختصاص داده است.

این شهر در اردیبهشت سال 96 به عنوان شهر ملی منبت به ثبت رسید.

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس(