برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

صیانت از امنیت غذایی کشور نیازمند تلاش همگانی است

به گزارش روز (سه شنبه) وزارت جهاد کشاورزی، « عباس کشاورز » در نشست مدیران ارشد این وزارتخانه و روسای سازمان های جهاد کشاورزی استان ها که امروز به شکل ویدئو کنفرانس در محل سالن نعمتی جم برگزار شد افزود: امسال با برنامه ریزی و تدارکی که دیده شده، مشکل جدی در تامین نهاده‌های کشاورزی نظیر بذر، کود و آفت‌کش‌ها نداشته ایم و این پیش‌بینی‌ها برای سال آینده نیز انجام شده است.

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی اضافه کرد: برای توسعه بخش کشاورزی نیاز است تعامل و ارتباط معاونت ها و سازمان ها و بخش خصوصی تقویت شود و هیچ تصمیم و سیاستی بدون کسب نظر و مشاوره با تشکل ها انجام نشود.

کشاورز با اشاره به اینکه در آستانه هفته منابع طبیعی قرار داریم، تصریح کرد: باید جشن درختکاری را پاس بداریم و بر اساس دستورالعمل های مقابله با بیماری کرونا، مراسم درختکاری را برگزار کنیم.

وی تصریح کرد: براساس پیش‌بینی‌های لازم برای تامین کالاهای اساسی نظیر گوشت مرغ، گوشت قرمز و مرکبات در ایام نوروز داشته باشیم و بازار را رصد کنیم تا کمبودها در بازار مشاهده نشود.

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی گفت: مبارزه با ملخ در استان‌های جنوبی کشور باید استمرار یابد و لازم است استان های درگیر موضوع را جدی بگیرند. 

کشاورز بر حضور بیشتر محققان کشاورزی در عرصه تولیدات و حل مشکلات کشاورزان تاکید کرد.

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)

  کارشناسی ارشد ۱۴۰۰؛ کم‌متقاضی‌ترین آزمون این مقطع در هشت سال گذشته