برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

صدور شربت فروکتوز ایرانی و بی نیازی از واردات

میلاد پرو متخصص تحقیق و توسعه گروه صنعتی زر روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار گروه دانشگاه و آموزش ایرنا در این خصوص توضیح داد: این گروه صنعتی توانسته است با تکیه بر توان و تخصص نیروهای انسانی جوان  محصولات های تک از خانواده شیرین کننده های طبیعی بر پایه ذرت را با تکیه بر سه مزیت کیفیت، سلامت و صرفه اقتصادی به بازار ایران و جهان وارد کند.

وی ادامه داد: پیش از این، این محصول دانش بنیان در فهرست اقلام محصولات وارداتی به کشور بود اما اکنون این محصول دانش بنیان جزو محصولات صادراتی کشور قرار گرفته است.

پرو اظهار داشت: شربت فروکتوز تولیدشده به عنوان یک شیرین کننده کاملا طبیعی است که در پروسه تولید آن هیچگونه ماده شیمیایی استفاده نشده و با روش آنزیمی تولید می شود. این محصول می تواند به عنوان یک شیرین کننده طبیعی در محصولات غذایی استفاده شود و ارزش غذایی محصولات را بالا ببرد.

وی ادامه داد: شربت فروکتوز یک شیرین کننده کاملا طبیعی است که از نشاسته ذرت تهیه می شود، دارای خلوص بسیار بالاست یعنی به جز کربوهیدرات چیزی دیگر نمی توان داخل آن پیدا کرد، این محصول در صنعت غذایی مثل  نوشیدنی ها و بیکرها مورد استفاده قرار می گیرد.

پرو بیان کرد: شربت فروکتوز شیرین کننده ای طبیعی است که به صورت فراوان در انواع میوه ها و عسل موجود است، این شیرین کننده به صورت شربت در صنایع مختلف غذایی، نوشیدنی و دارویی به عنوان بهترین جایگزین ساکاروز کاربرد دارد. این محصول در کشور تولید نمی شد و اولین بار این محصول توسط این گروه تولید شده است.

  کرونا بر ظرفیت پذیرش کنکورهای ۹۹ تاثیری ندارد

وی یادآور شد: این محصول می تواند از منابع مختلف استحصال شود ولی منبع اصلی آن ذرت است و ما برای اولین بار در ایران توانسیتم این شیرین کننده را از ذرت استخراج و با فرآیند آنزیمی تولید کنیم.

این متخصص افزود: در حال حاضر این محصول دانش بنیان به کشورهای خاورمیانه، کشورهای مستقل مشترک المنافع، آفریقا، کشورهای عضو اکو و شبه قاره هند صادر می شود.

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)