برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

سطح مبارزه با ملخ صحرایی از مرز ۲۶ هزار هکتار عبور کرد

به گزارش روز چهارشنبه وزارت جهاد کشاورزی، «محمدرضا درگاهی» افزود: عملیات مبارزه با آفت ملخ صحرایی در استان هرمزگان در سطح ۱۴ هزار و ۴۰۵ هکتار، استان خوزستان در سطح سه هزار و ۵۲۳ هکتار و در استان بوشهر در سطح سه هزار و ۳۲۵ هکتار اجرایی شده است.

وی اظهارداشت: سطح مبارزه با آفت ملخ صحرایی تا تاریخ یاد شده در استان‌ فارس دو هزار و ۶۵۹ هکتار و در استان سیستان و بلوچستان، دو هزار و ۲۳۸ هکتار بوده است.

رییس سازمان حفظ نباتات کشور عصر روز گذشته در جلسه ویدئو کنفرانس با مدیران حفظ نباتات استان‌های سراسر کشور گفت: با توجه به نزدیک شدن ایام نوروز و شرایط خاص کشور لازم است همه همکاران بر حسب موقعیت استانی خویش موارد زیر را مورد توجه ویژه قرار دهند.  
وی این اقدامات را انجام پایش مستمر و آمادگی کامل در جهت مبارزه به‌موقع با آفت خطرناک ملخ صحرایی و ملخ مراکشی،  بازدید و نظارت دائم از مزارع و به خصوص مزارع گندم و مبارزه بموقع با آفات و بیماری های گندم علی الخصوص آفت مهم سن گندم،  نظارت دقیق و پایش مزارع کلزا در جهت جلوگیری از بیماری سنک کلزا و سایر آفات و بیماری های مربوط به کلزا،  نظارت بر حسن عملکرد و جلوگیری از هر گونه تخلف از سوی عوامل و نمایندگی های توزیع و فروش آفت‌کش‌ها در سراسر کشور عنوان کرد.

وی افزود : با توجه به شیوع بیماری کرونا در کشور لازم است تمامی همکاران ما نیز با توجه و رعایت کامل مسائل بهداشتی و خودمراقبتی نسبت به انجام ماموریت های شغلی خویش اقدام و حفظ سلامت خود و خانواده را در اولویت قرار دهند.

  پیش‌بینی مکانیزم‌های مختلف برای برگزاری آزمون‌ها در شرایط بحران کرونا

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)