برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

توسعه سازوکار اعتباردهی بنیاد نخبگان برای طرح‌های پژوهشی

بنیاد ملی نخبگان روز یکشنبه در اطلاعیه ای اعلام کرد: این نهاد به عنوان یکی از مجریان سند راهبردی کشور در امور نخبگان و به منظور بهره‌گیری از توان علمی و فنی موجود در دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی برای انجام پژوهش‌های کمی و کیفی، فهرست‌ موضوعات و تقاضانامه‌های خود را برای دریافت طرح‌های پژوهشی اعلام کرد.

توسعه ‌سازوکارهای اعتبارسنجی و اعتباردهِی سازمان‌های فعال در نظام نخبگانی، مانند شرکت‌ها، نهادها و مؤسسات دولتی و خصوصی موجود یا در حال تاسیس، یکی از وظایف مهم این بنیاد ملی نخبگان است.

به همین منظور طراحی مدل اعتباردهی سازمان‌های فعال در نظام نخبگانی و توسعه ساز و کارهای اعتبارسنجی سازمان‌های فعال در نظام نخبگانی دو عنوان سفارش‌نامه طرح پژوهشی در این حوزه است. همچنین درخواست پیشنهاده تحلیل آماری مشاهده‌ای داده‌های طرح شهاب، یکی دیگر از عنوان‌های این تقاضانامه است که با توجه به گذشت بیش از ۵ سال از اجرای طرح شهاب (شناسایی و هدایت استعدادهای برتر دانش‌آموزی) از اهمیت بالایی برخوردار است.

شناسایی مستعدان، هدایت و توانمندسازی آنها برای سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی از دیگر مواردی تاکید شده در تقاضانامه است. همچنین تجربه‌نگاری نهادها و فعالیت‌های آنها در شناسایی و پرورش مستعدان نیز در این تقاضانامه گنجانده شده است.

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)

  صدراعظم قاجاری که اموالش مقصد گردشگری شد