برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

مسیر بندر پُهل-لافت در ۴۸ ساعت آینده مسدود می‌شود

فرماندار قشم روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: پس از مدت مذکور تا ۱۷ فرودین ماه سال آینده قشموندان مجاز به انتقال خودرو به داخل جزیره نیستند.

علیرضا نصری ادامه داد: همچنین هر قشموندی که قصد خروج با خودرو را دارد از این موضوع مطلع می‌شود تا با آگاهی کامل در خصوص خروج از جزیره تصمیم‌گیری کند.

وی تصریح کرد: قشموندان می‌توانند از مسیر اسکله ذاکری به سرزمین اصلی تردد کنند.

فرماندار قشم افزود: روز گذشته فقط ۱۶۰ خودرو وارد جزیره شده است که همهم آنان سامنان جزیره قشم هستند.

این در حالی است که در روزهای اخیر با توجه به شیوع کویید ۱۹ در سطح کشور و برای جلوگیری از پیشرفت آن در جزیره قشم، محدودیت‌های مختلفی در تردد خودروها به قشم اعمال شده است.به طوری که هم اکنون گمرک لافت فقط به ساکنان جزیره قشم اجازه تردد می‌دهد و هیچگونه مسافری اجازه ورود به قشم را ندارد.

یک قشموند در گفتگو با خبرنگار ایرنا گفت: دیروز(یکشنبه هجدهم اسفندماه جاری) در مسیر ورود به بندر پهل، در یکی از پاسگاه‌های شهرستان خمیر، از تمام افرادی که بومی استان هرمزگان نبودند، تب سنجی صورت می گرفت.

حسن فریدونی افزود: در بندر پُهل گفتند که فقط بومی‌های استان هرمزگان که پلاک خودرو آنان در سیستم ثبت باشد، اجازه تردد دارند.

وی که بومی بندرعباس است، ادامه داد: برای تردد همچنین شماره کارت شهروندی و شماره کد ملی در کارت خودرو نیز مطابقت داده می‌شد.

فریدونی تصریح کرد: بسیاری از بومیان هرمزگانی به دلیل ثبت نبودن پلاک خودروها و یا تطابق نداشتن اسناد، اجازه ورود پیدا نکردند.

  تمدید مهلت ارسال مقاله به دوازدهمین همایش بین‌المللی علوم ورزشی

وی افزود: ما توانستیم ساعت ۱۸ با آخرین لندینگ کرافت به جزیره قشم وارد شویم و مشاهده کردیم که پس از آن تردد به طور کامل تعطیل شد.

تاکنون ۲۶۲ مورد مشکوک کرونا در بیمارستان های استان هرمزگان پذیرش و بستری شدند که تست کرونای ۳۵ نفر از آنها مثبت بوده است.

از این شمار پنج نفر فوت شده ، ۲۱ نفر با حال خوب از بیمارستان مرخص شده، ۹ نفر بستری هستند که حال سه نفر از آنها وخیم گزارش شده است.

شمار مبتلایان به کرونا در بندرعباس ۱۵ نفر، قشم هشت، کیش سه، پارسیان دو، بندرلنگه، بستک، حاجی آباد، میناب، رودان و جاسک هر کدام یک نفر است.

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)